הממשל האמריקני נדרש אמש (חמישי) להגיב שוב על דברי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, שפקפק במספרי ההרוגים שעליהם מדווח משרד הבריאות בעזה הכפוף לשלטון חמאס, והתעקש שלא למהר לאמץ את הנרטיב הפלסטיני. בתדרוך לעיתונאים התפתח ויכוח בין דובר המועצה לביטחון לאומי ג'ון קירבי לבין כתבת שטענה כי דבריו חסרי רגישות, ושאלה האם הנשיא מתכוון להתנצל על כך, אך קירבי השיב "לא".

2 צפייה בגלריה
ג'ון קירבי תדרוך עיתונאים הבית הלבן וושינגטון ארה"ב
ג'ון קירבי תדרוך עיתונאים הבית הלבן וושינגטון ארה"ב
קירבי: "חמאס משתמש באזרחיו כמגן אנושי, חטף מאות וטבח בצעירים"
(צילום: רויטרס/Evelyn Hockstein)
הכתבת הוסיפה כי "הנשיא לא רק אמר שהוא לא בטוח במספרי ההרוגים, הוא גם אמר שחפים מפשע עוד ימותו בהמשך ושזה מחיר המלחמה. גם אתה אמרת את זה. אתה לא חושב שזה חסר רגישות? יש ביקורת חריפה על זה. המועצה ליחסים אמריקניים-איסלאמיים למשל מסרה שהיא מזועזעת מהדברים".
דובר המועצה לביטחון לאומי השיב על כך כי "מה שחמוּר זה הדרך שבה חמאס משתמש באזרחיו כמגינים אנושיים. מה שחמור זה לקחת 200 אנשים בשבי ולהותיר את משפחותיהם בחרדה, דואגות וממתינות לגלות היכן יקיריהן. מה שחמור זה להסתער על פסטיבל מוזיקה ולטבוח בצעירים שרק רצו ליהנות. ואני יכול להמשיך עוד ועוד. זה מה שחמור. זה מה שחמור, ולהיות כן בנוגע לעובדה שהיו קורבנות אזרחיים ושסביר להניח שיהיו עוד – זה להיות כן, מפני שזה מה שקורה במלחמה. היא אכזרית. היא מכוערת. היא מבולגנת.
2 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן
ג'ו ביידן
ביידן: "אני לא יודע אם הפלסטינים מספרים את האמת בנוגע למספר ההרוגים"
(צילום: AP Photo/Evan Vucci)
אמרתי זאת בעבר. הנשיא אמר זאת אתמול. זה לא אומר שאנחנו חייבים לאהוב את זה. וזה לא אומר שאנחנו מתייחסים בביטול לאבדות הללו, כל אחת ואחת היא טרגדיה בפני עצמה", הוסיף קירבי. "יהיה מועיל אם חמאס יאפשר לתושבי עזה לעזוב. אנחנו יודעים שיש אלפים שמחכים לעזוב את עזה וחמאס מונע מהם לעשות זאת - זה מה שחמור".
הוויכוח בין השניים התפתח כאמור על רקע דבריו של ביידן שלשום. הנשיא האמריקני נשאל במהלך מסיבת עיתונאים על המצב ההומניטרי והיקף ההרג בעזה ואמר: "אני לא יודע אם הפלסטינים מספרים את האמת בנוגע למספר ההרוגים. אני בטוח שאנשים חפים מפשע נהרגו, וזה המחיר של ניהול מלחמה, אבל אין לי ביטחון במספר שהפלסטינים מוסרים". לצד זה הדגיש כי בכל מקרה על ישראל לעשות כל שביכולתה כדי להימנע מפגיעה באזרחים.