2 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי בתדרוך לעשרות שגרירים זרים
מרב מיכאלי בתדרוך לעשרות שגרירים זרים
השרה מרב מיכאלי בתדרוך לשגרירים הזרים
"מפלגת העבודה רואה את עצמה בממשלה הנוכחית כשומרת הסף שלא תאפשר שיתבצעו תהליכים שיסתמו את הגולל על הסכם עתידי עם הפלסטינים", כך אמרה היום (חמישי) יו"ר מפלגת העבודה שרת התחבורה מרב מיכאלי במפגש תדרוך יוצא דופן של כל שרי מפלגת העבודה עם מעל 50 שגרירים מכל העולם.
בין השאר נכחו שגרירי איחוד האמירויות, בחריין, מצרים, ירדן, רוסיה, צרפת, גרמניה, אנגליה, יוון, הודו, איטליה, יפן, הולנד, ספרד, שבדיה, טורקיה, גיאורגיה, צ'ילה ובולגריה. במפגש השתתפו גם השר לביטחון פנים עמר בר לב ושר התפוצות ד"ר נחמן שי.
את התדרוך סיכמה יו"ר המפלגה, שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי והתייחסה לממשלה החדשה, להחזרת מפלגת העבודה לקדמת המפה הפוליטית, לסכסוך הישראלי פלסטיני, למשבר האקלים ולמאמץ לקידום תחבורה ציבורית חכמה ונקייה.
"מפלגת העבודה מאמינה בחזון הציוני המקורי, בית לאומי לעם היהודי עם שוויון זכויות מלא ללא הבדלי דת גזע מין ומגדר", אמרה מיכאלי. "עם חופש דת לכל הזרמים ביהדות ולמי שאינם יהודים. אנחנו רוצים לעבוד עם כולם כדי להשיג את הביטחון האמיתי שמגיע מהסכמים כמו אלה שיש לנו עם שכנינו במצרים. ואני כל כך שמחה שיש לי את החברים שלי מהשגרירות המצרית כאן. ואני נרגשת שהשותפים הירדנים שלנו כאן עם החברים החדשים שלנו מאמירויות ובחריין. תודה רבה שהגעתם לכאן. אבל אנחנו גם זוכרים היטב שהחלק החשוב ביותר עוד לפנינו. וזה להגיע לפתרון מדיני לסכסוך שיש לנו עם שכנינו הקרובים ביותר כאן. והעבודה לא מוותרת על החזון הזה, לא מוותרת על היעד הזה שיש לנו. עדיין יש לנו את העבודה שלנו כדי להגיע לשם".
2 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי בתדרוך לעשרות שגרירים זרים
מרב מיכאלי בתדרוך לעשרות שגרירים זרים
"לא מוותרים על השגת פתרון מדיני לסכסוך עם שכנינו הקרובים". השרה מיכאלי בתדרוך
"לפני שנה הייתה לנו ממשלת ימין שמרנית, והיום יש לנו ממשלת מרכז ליברלית", הוסיף השר בר לב. "לפני שנה הממשלה החלישה את מוסדות המדינה, בתי המשפט, היועמ"ש, התביעה הכללית, המשטרה ועוד. היום, הממשלה מחזירה את המוסדות האלה. לפני שנה הייתה לנו ממשלה שכמעט סיפחה את הגדה המערבית ובכך כמעט הצליחה לסיים את התקווה לחזון שתי המדינות, וכיום אנחנו שומרים את הסיכוי לכך שזה יקרה בעתיד".
לאחר מכן סקר בפני הדיפלומטים הרבים הד"ר נחמן שי את החזון המחודש למשרד התפוצות כמשרד שמפתח ומקיים קשר דו-כיווני עם הקהילות היהודיות בעולם, ומכיל את כל סוגי הקהילות היהודיות באופן שוויוני: "משרד התפוצות מתמקד בקיום קשר הדדי ביחסים עם הקהילות היהודיות בעולם, וינהג באופן שוויוני כלפי כל הזרמים והקהילות ביהדות. אנו פותחים פרק חדש עם יהדות העולם ברוח העקרונות של פלורליזם ושיתוף".