האלימות בחברה הערבית לא פוסחת על נבחרי הציבור - ומגיעה גם לתוך ביתם: המהנדס זכי אגבאריה, סגן ראש העיר אום אל פחם, הותקף היום (שבת) בביתו על ידי כמה בני אדם - על רקע תפקידו בעירייה. הוא נפצע קלות ולא נזקק לטיפול רפואי. גם ארבעה מילדיו הותקפו והם פונו לבית החולים הלל יפה בחדרה.
מהחקירה הראשונית עולה כי החשודים הגיעו לביתו של אגבאריה בשני כלי רכב. הם נשאו מקלות, פרצו לבית סגן ראש העיר ודחפו אותו. עוד עלה כי החשודים הגיעו לביתו בעקבות החלטה שקיבל מתוקף תפקידו כמהנדס העירייה, ובשיחה עם ynet סיפר כי החשודים כעסו על תוכנית שקודמה בוועדת התכנון והבנייה העירונית. בניו ושכניו של אגבאריה מנעו מהם את המשך התקיפה. המשטרה עצרה בהמשך אב ובנו, בחשד שתקפו יחד עם בן משפחה נוסף את סגן ראש העיר וילדיו.
3 צפייה בגלריה
זכי אגבאריה
זכי אגבאריה
המהנדס זכי אגבאריה, סגן ראש העיר אום אל פחם
מהמשטרה נמסר כי "החשודים ככל הנראה ניסו לתקוף את סגן ראש העיר ותקפו את ארבעת ילדיו (בשנות ה-20 לחייהם)". לארבעה נגרמו חבלות והם פונו כאמור במצב קל לבית חולים. שני החשודים, האב והבן, נעצרו במקום והם הועברו לחקירה במשטרת אום אל פחם, בעוד החשוד השלישי ייעצר בהמשך. בהתאם לממצאים המשטרה תבקש מבית משפט השלום בחיפה להאריך את מעצרם.
בריאיון ל-ynet לאחר התקיפה אמר סגן ראש העיר כי "הילדים אמרו שיש מישהו שמחכה בחוץ עם עוד בחור. יצאתי, קיבלתי אותם בברכה והזמנתי אותם להיכנס לבית. ישבנו, התחילו לדבר על סוגיה מסוימת שיש להם עם ועדת התכנון והבנייה העירונית". לדבריו, "הסברתי להם שזה לא אישי, זו ועדה. אחר כך התחילו צעקות, דיברו באיומים. הילדים שלי גם אמרו להם 'למה אתם מאיימים'. באו גם שכנים, הפרידו בין הילדים שלו לשלי".
הוא המשיך לשחזר את שאירע: "הם כמעט ועזבו את המקום, ואחרי פחות מעשר דקות חזרו שוב. באו, תקפו את הילדים שלי, הייתה קטטה ביניהם. באו הרבה אנשים, הייתה התקהלות בחצר הבית שלי. הפרידו ביניהם שוב. אחרי שהם עזבו את המקום אני הגשתי תלונה במשטרה, סיפרתי בדיוק מה קרה".
3 צפייה בגלריה
סמיר מחאמיד, ראש עיריית אום אל פחם
סמיר מחאמיד, ראש עיריית אום אל פחם
"זה קו אדום". ראש העיר מחאמיד
(צילום: עידו ארז)
סגן ראש העיר סיפר כי אב המשפחה ניסה לפגוע בו, אבל "מישהו תפס אותו". "הוא כל הזמן המשיך לאיים", טען בשיחתו עם ynet. הוא ציין כי זו פעם ראשונה שקרה לו דבר כזה: "אני תמיד מקבל אנשים, אני מכבד אנשים, רק צורה כזו אני לא ראיתי. זה דבר שלא צריך לעבור עליו לסדר היום".
ראש העיר ד"ר סמיר מחאמיד גינה את תקיפת ממלא מקומו: "זה קו אדום. אגבאריה פועל לטובת אום אל פחם בכל הכנות והמסירות, ומעמיד את האינטרס של אום אל פחם מעל לכל שיקול בעבודתו בתכנון, הנדסה ומעקב אחר עניינים עירוניים. עיריית אום אל פחם לא תעמוד בחיבוק ידיים אל מול התקיפה החמורה ודורשת להעניש כל מי שתוקף נבחרי ציבור".
3 צפייה בגלריה
ג'מאל שלבי שנורה מכדור טועה בגליל ואביו עבד אלמונעם שלבי
ג'מאל שלבי שנורה מכדור טועה בגליל ואביו עבד אלמונעם שלבי
ג'מאל שלבי שנפגע מירי תועה בגליל
(צילום: חסן שעלאן)
הבוקר עצרה המשטרה ארבעה חשודים במעורבות באירוע ירי שבמהלכו נפצע מירי תועה ג'מאל שיבלי, ילד בן 10, שמצבו בינוני. הוא נפגע מכדור בביתו שבגליל. אחד החשודים הוא תושב אום אל-פחם שאמור לשהות במעצר בית עם איזוק אלקטרוני. שלושת האחרים הם תושבי נצרת. המשטרה תבקש להאריך את מעצרם.
מחקירה ראשונית עולה כי אלמונים פתחו באש לעבר כלי רכב שחנו בשכונה, וכדור אחד פגע בילד שעבר ליד החלון. על פי החשד, הרקע לירי הוא סכסוך בשל חובות כספיים. על פי דיווחים, נורו לעבר הבניין וכלי רכב סמוכים יותר מ-90 קליעים.