שגריר ארה"ב בישראל לשעבר דייוויד פרידמן הכריז אתמול (יום א') על השקת "מרכז פרידמן לשלום מתוך עוצמה", אשר יפעל מירושלים "ליישום והרחבת הסכמי אברהם בין מדינת ישראל למדינות ערב, מתוך מטרה לקדם את השלום והשגשוג במזרח התיכון". מטרתו של מרכז פרידמן היא למנף את החשיבות ההיסטורית של ירושלים ולאפשר לעיר הקדושה והעתיקה להגשים את משמעות השם שלה – "עיר השלום".
1 צפייה בגלריה
דייוויד פרידמן
דייוויד פרידמן
"חשוב לשמר את המורשת". דייוויד פרידמן
פרידמן יחנוך את המרכז החדש ב-11 באוקטובר במוזיאון הסובלנות בבירה, באירוע שבו יוצגו פרטי הסכמי אברהם במלואם, כולל חשיפת נדבכים כלכליים ויוזמות לחדשנות פוטנציאליות בין המדינות. באירוע ישתתפו מזכיר המדינה האמריקני וראש ה-CIA לשעבר מייק פומפאו ושר האוצר האמריקני לשעבר סטיבן מנוצ'ין, לצד ראשי חברות כלכליות, יזמים ואנשי ממשל מארה"ב, ישראל והעולם הערבי.
בערב ההשקה יעניק לראשונה מרכז פרידמן את פרס "שלום מתוך עוצמה" לפומפאו, על תרומתו לחיזוק משולש היחסים הדיפלומטיים והשלום בין ארה"ב, ישראל ומדינות ערב במפרץ ובאפריקה. כמו כן, באירוע תוקרן הבכורה העולמית של "הסכמי אברהם", סרט תיעודי בן חמישה חלקים השופך אור על ההסכמים ההיסטוריים אשר ייצא לאור בסתיו הקרוב ברשת TBN.
פרידמן אמר כי "מאז שסיימתי את כהונתי אני מרגיש שחשוב לשמר את המורשת ולקדם את המסר של הסכמי אברהם באמצעות קולותיהם של מי שאחראים להישג מופלא זה. אני שמח להשיק את מרכז פרידמן במוזיאון הסובלנות בירושלים".