שני קורבנות הצטרפו לסטטיסטיקה העגומה תוך שעות: אחמד חאזם שריף מקלנסווה נורה אמש (יום א') למוות בעיר שבשרון. בסרטון שצולם נראים שני חמושים יורים עשרות כדורים לעבר הנרצח שישב ברכב, כמה עשרות מטרים מנקודת משטרה. מדובר ברצח השני השנה ביישוב. שעות לאחר מכן, במהלך הלילה, נורה למוות עומר עואלי, צעיר בן 21, כשהיה במספרה ביישוב אעבלין שבגליל התחתון - שבוע לפני חתונת אחיו.
צוות מד"א שהוזעק לקלנסווה אמש קבע את מותו של שריף, בשנות ה-40 לחייו. המשטרה פתחה בחקירה והרקע הוא ככל הנראה נקמת דם. עוד נמסר מהמשטרה כי שוטרי תחנת טייבה עורכים סריקות אחר החשוד לצד איסוף ראיות על ידי חוקרי הזיהוי הפלילי, לבחינת הרקע והנסיבות. אחד הקליעים חדר לבית ואישה לקתה בחרדה.
4 צפייה בגלריה
עומר עואלי ואחמד חאזם שריף
עומר עואלי ואחמד חאזם שריף
עומר עואלי (מימין) ואחמד חאזם שריף
רק לפני כחודש הגיעו מכובדים לקלנסווה ונפגשו עם ראש העיר עבד אלבאסט סלאמה במטרה למגר את הפשיעה והאלימות. הם טענו אז כי "לאור האווירה החמורה נפעל בכל האמצעים החוקיים בכדי להרגיע את הרוחות ונעבוד על סיום סכסוכים. נבקר בכל יום במטרה להחזיר לתושבים את הביטחון האישי".
לאחר הרצח השני תוך שעות, התפרעו בני משפחתו של הצעיר מאעבלין בבית החולים רמב"ם בחיפה, עם קביעת מותו. הם שברו זכוכיות, וכתוצאה מכך נפצעו שניים מבני המשפחה באורח קל וטופלו בחדר המיון. שוטרים שהגיעו למקום עצרו את אחד מבני המשפחה, והוא נלקח להמשך טיפול בתחנת חיפה.
תושבים מאעבלין סיפרו כי "רק בשבועיים האחרונים נפגעו מספר אנשים - אחד בתוך בית עסק ושניים בכניסה לביתם, אחרים ישבו בחצר הבתים ולצערנו כולם שותקים. לא ראינו אפילו גינוי מאף אחראי. הכתובת הייתה על הקיר".
4 צפייה בגלריה
זירת הירי בקלנסווה
זירת הירי בקלנסווה
זירת הרצח בקלנסווה
4 צפייה בגלריה
מפגש מכובדים יחד עם ראש עיריית קלנסווה עבד אלבאסט סלאמה
מפגש מכובדים יחד עם ראש עיריית קלנסווה עבד אלבאסט סלאמה
מפגש מכובדים בקלנסווה. "נעבוד על סיום סכסוכים"
שני מקרי הרצח האלה מצטרפים לשני אירועי אלימות קשים שאירעו אתמול בצפון ובדרום. ברהט נפצע צעיר בן 23 באורח קשה. הוא פונה על ידי חובשים ופרמדיקים של מד"א לבית החולים סורוקה כשהוא סובל מפציעות חודרות.
באירוע נוסף נפצע מירי צעיר בן 21 מהיישוב אעבלין שליד שפרעם באורח קשה. הוא פונה על ידי צוות מד"א לבית החולים רמב"ם בחיפה. שוטרי המחוז הצפוני הגיעו לזירת האירוע, אספו ממצאים ובמקביל ערכו סריקות לאיתור חשודים בליווי מסוק משטרתי. במשטרה אמרו כי הרקע לאירוע הינו סכסוך מתמשך בין עבריינים.
במקביל, התקיימה הלווייתו של מוחמד ג'בארין (24), שנרצח לפני כשלושה ימים באום אל-פחם.
4 צפייה בגלריה
מוחמד אשרף ג'בארין הנרצח מאום אל פאחם
מוחמד אשרף ג'בארין הנרצח מאום אל פאחם
מוחמד אשרף ג'בארין, הנרצח מאום אל פחם
(צילום: דוברות המשטרה)
הוא יצא ממרפאת שיניים ואז מספר אנשים היכו אותו. הוא המשיך בדרכו עד שהגיע לתחנת האוטובוס ושם ירו בו למוות.
קרובי משפחה אמרו: "הוא לא קשור לאף אחד ולא ידוע למה היכו אותו. המנוח היה אצל רופא שיניים וכשיצא רצה להגיע לתחנת אוטובוס. הוא בדק באמצעות הטלפון מתי האוטובוס יגיע ואז התקרבו אליו אנשים ושאלו אותו 'למי אתה מתקשר ומה אתה עושה כאן', ותוך שניות רצחו אותו בדם קר".
פורסם לראשונה: 22:57, 04.06.23