ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר הערב (חמישי) כי האופוזיציה "תיתן לממשלה גיבוי מלא לתגובה קשה של צה"ל וכוחות הביטחון", על רקע ירי הרקטות מלבנון, שיגור פצצות המרגמה למטולה והרקטות מעזה. "ישראל נמצאת היום בעימות בארבע זירות במקביל: בגבול הצפון, בעוטף עזה, ביהודה ושומרון ובירושלים. התנהלות קיצונית וחסרת אחריות של הממשלה הנוכחית הובילה לפגיעה חמורה בהרתעה", האשים לפיד.
הוא הוסיף: "אויבינו טועים בהערכת החוסן הפנימי שלנו. כשמדובר בביטחון אין במדינת ישראל אופוזיציה וקואליציה. אנחנו נתייצב מאוחדים מול כל אויב. ישראל צריכה להגיב בזמן ובמקום שנכונים לנו. אנחנו לא צריכים לשחק לידיהם של אלה שמנסים לחמם את האיזור בחודש הרמדאן. במקום לפעול לפי לוח הזמנים של אויבינו, עלינו להגיב בעוצמה וללא רחם בהתאם להערכת המצב המתפתחת של גורמי הביטחון".
5 צפייה בגלריה
 יאיר לפיד
 יאיר לפיד
יאיר לפיד
( צילום: אלכס קולומויסקי )

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התייחס עם צאת החג לאירועים, ואמר כי "ברגעים האלה עוזבים את כל המחלוקות, ההאשמות, והשיקולים הפוליטיים ומתאחדים נגד אויבינו. מדינת ישראל לא תכיל מתקפות נגד אזרחיה, ואויבינו יצטערו על כך. היעד הנדרש הוא מכה קשה לטרור והחזרת ההרתעה למדינת ישראל".
שר הביטחון לשעבר בני גנץ מסר הצהרה הערב ובה אמר כי "יש לנו מפעל מטרות ובנק מטרות חסר תקדים. ביצענו תרגילים נרחבים וקידמנו את מיגון הצפון. אם יידרש לשים סוף לשקט של 17 השנים האחרונות, נעשה זאת ונגבה מחיר כבד. אם צריך לתקוף בעוצמה בעזה אין בעיה לעשות זאת. אני מבקש להגיד לאויבינו חיזבאללה, חמאס ומדינת החסות שלהן איראן - אתם טועים בהערכת המצב מול טרור שמאיים על אזרחינו. מול ירי על בתי תושיבנו אין קואליציה ואין אופוזיציה, כולנו מאחורי צה"ל וגופי הביטחון כולם". גנץ קרא לראש הממשלה נתניהו להודיע כי שר הביטחון יואב גלנט יישאר בתפקידו, והוסיף: "זה הכרחי להצלחה המבצעית ולביטחון הלאומי".

5 צפייה בגלריה
חיילי צה"ל בגבול ישראל-לבנון
חיילי צה"ל בגבול ישראל-לבנון
חיילי צה"ל בגבול לבנון
(צילום: AFP)
5 צפייה בגלריה
פגיעת רקטה בפסוטה
פגיעת רקטה בפסוטה
רכב שנפגע מרקטה בפסוטה
(צילום: AFP)
ח"כ דני דנון מהליכוד התייחס גם הוא היום למטח הרקטות. "מטחים בגליל בזמן שאנו חוגגים את חג החירות. עם כל הכבוד לרצון להכיל והרגישות בתקופה זו, מדינת ישראל חייבת להגיב באופן מיידי בחוזקה ובצורה לא פרופורציונלית", הוא אמר.
ח"כ רם בן ברק מיש עתיד אמר במשדר אולפן ynet כי "אני סומך על מערכת הביטחון שתדע להכניס היגיון בקבינט. אני חושב שיש כאן קבינט שהוא שהשיקולים מי יהיה שר אוצר ומי יהיה שר ביטחון לאומי וכן האלה הם שיקולים פוליטיים צרים. אני מזכיר לכם שיש לנו שר ביטחון עם מכתב התפטרות, הוא שר ביטחון על תנאי, תנאי אם הוא יתנהג יפה. בעייתי מאוד, ממשלה בעייתית מאוד ואני לא סומך על הקבינט הזה".
בן ברק, לשעבר המשנה לראש המוסד, נשאל על השתתפותו של ראש המוסד דדי ברנע בהערכות מצב בנוגע לאירועים בלבנון ואמר: "למוסד כמובן יש לנו אחריות בלבנון על הרבה מאוד נושאים, ולכן מקומו של ראש המוסד זה בוודאי על השולחן הזה. אני מאוד סומך על המערכת הביטחונית שלנו. אני חושב שיש לנו ראשי שירותים ורמטכ"ל מצוינים. יש לנו מערכת שיודעת לעשות את ההערכות מצב ולתת את העצות הנכונות לדרג המדיני. אני מקווה שהדרג המדיני יקבל את העצות מהמערכת הביטחונית".
5 צפייה בגלריה
פגיעת רקטה בשלומי
פגיעת רקטה בשלומי
שלומי, היום
(צילום: AFP)
יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי, אמרה כי "חזרנו והתרענו שנתניהו מוביל לסכנה בטחונית. והנה - כאוס, טילים, אלפי ישראלים שרצים למקלטים בצפון ובדרום אחרי יום קשה גם בירושלים. הסלמה ביטחונית שלא נראתה כאן מזמן, והממשלה? שר פיתות שמבעיר את הר הבית ושר בטחון מתנדנד כחלק מחיסול פוליטי. נתניהו מסוכן לביטחון ישראל, היום יותר מתמיד".
יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר כי "הכתובת הייתה על הקיר. בשלושה חודשים נתניהו גרר את מדינת ישראל למצב בלתי אפשרי, מעולם לא היינו כל כך מפוררים מבפנים ומבודדים מבחוץ. השחיקה בהרתעה הישראלית והחולשה שמשדרת הממשלה הביאו את אויבינו למהלך מתואם ומתוכנן. ברור שמדובר בתיאום מלא בין איראן, חיזבאללה, חמאס ושאר ארגוני הטרור. לצערי למרות כל ההתרעות שהונחו על שולחנו של ראש הממשלה, הוא העדיף להתעסק בענייני כבוד, אגו וסגירת חשבונות מול שר הביטחון שלו. על כל ההתנהלות המופקרת וחסרת האחריות הזו, הוא יצטרך בבוא היום לעמוד מול ועדת חקירה ולתת הסברים".
יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין, אמר כי "איראן אחראית על חיזבאללה, וחיזבאללה אחראי על הנעשה בשטח לבנון. אסור לנו לרדוף אחרי זנבות - אלא להכות בראש הנחש. האויב בוחן כעת את ישראל ואת תגובתה, ולכן חייבת לבוא כעת תגובה עוצמתית ונחושה, כדי להבהיר לכולם שחרף הדיון הפנימי - ישראל כאן וישראל חזקה כתמיד. טרור מכניעים בעוצמה - לא בהכלה".