סגירת מעגל מרגשת לזכר החללים, בלב עזה: דובר צה"ל פרסם היום (שישי) תיעוד מטקס שערכו לוחמי חטיבת גולני לזכר 72 חבריהם שנפלו בקרבות מתחילת המלחמה - בתוך רחבת המסדרים של מוצב חמאס בעומק רצועת עזה, ממנה יצאו המחבלים למתקפת הטרור ב-7 באוקטובר.

1 צפייה בגלריה
טקס הנצחת נופלי חטיבת גולני ברחבת המסדרים של החמאס ברצועת עזה
טקס הנצחת נופלי חטיבת גולני ברחבת המסדרים של החמאס ברצועת עזה
מגן דוד ענק, בלב עזה
(צילום: דובר צה"ל)
"ברחבת המסדרים של מוצב 'קטיבה' בלב העיר עזה, בה אומנו מחבלי ארגון הטרור חמאס ביצעו לוחמי גדוד 13 וגדוד 51 מחטיבת גולני טקס קרבי לזכר חבריהם שנפלו בקרבות מתחילת הלחימה", מסר דובר צה"ל. "ברחבת המסדרים של המוצב קיימו מחבלי ארגוני הטרור חמאס וגא"פ מסדרים וטקסים, ומקרבתה יצאו מחבלי חמאס לטבח בבוקר ה-7.10".
הלוחמים, נמסר עוד, "בחרו למסור מסר חד וברור לפעילי הארגון - על גבי רחבת המסדרים סימנו הגדודים מגן דוד, ובסימן הנצחה וזיכרון וערכו מסדר לזכרם הנופלים ולקראת המשך הלחימה". עוד נמסר כי "צה"ל וחטיבת גולני מלווים את המשפחות השכולות בתקופה מורכבת זו. עם תום הלחימה יגיעו המפקדים והלוחמים למשפחות וימשיכו ללוותן ולעמוד לצידן".

דובר צה"ל אף מקפיד לחשוף מדי יום את הציניות של ארגון הטרור, שבוחר להסתיר אמצעי לחימה במתחמים רגישים כמו גני ילדים ובתי ספר.
כך למשל איתרו לוחמי צה"ל מחטיבת ביסל"ח עשרות פצצות מרגמה שהוסתרו על ידי חמאס בגן ילדים בצפון רצועת עזה. בפעילות אחרת, כוחות מסיירת גולני פשטו על בית הספר היסודי "אל-כרמל" ברצועה, שבו מצאו הכוחות אמצעי לחימה שהסתיר חמאס.
מדובר צה"ל אף נמסר כי בנוסף, לוחמי צוות הקרב הגדודי של גדוד 12 בחטיבה 7, זיהו חוליית מחבלים במרחב העיר עזה. "לאחר הזיהוי המחבלים ניסו להימלט מהמרחב, הלוחמים ניהלו אחריהם מרדף רגלי ובמקביל הכווינו על החולייה כלי טיס. כלי הטיס שהוכוון למקום תקף וחיסל את המחבלים".