שר התקשורת לשעבר בממשלת חמאס ברצועת עזה, יוסף אל-מנסי, מתח בחקירתו בישראל ביקורת שבשב"כ הגדירו "חסרת תקדים" נגד הנהגת חמאס והעומד בראשה, יחיא סינוואר. "מדובר ‏בחבורת משוגעים שסינוואר מנהיג אותה", הוא אומר בסרטון שפורסם אמש (ראשון). "‏הם הרסו את רצועת עזה. החזירו אותה לאחור 200 שנים".
חקירתו של יוסף אל-מנסי
(צילום: תקשורת שב"כ)

במהלך חקירתו של אל-מנסי, שנעצר ב-5 בדצמבר וכיהן כשר תחת איסמעיל הנייה, הוא ביקר את מדיניות חמאס ומספר על הנזק, ההרס והחורבן שהמיט ארגון הטרור על רצועת עזה. "אנשים ברצועת עזה אומרים שסינוואר וחבורתו החריבו אותנו, אנחנו חייבים להיפטר מהם. הם האחראים הישירים", אמר וטען שזו "דעת העם".
"לא ראיתי אף אחד ברצועת עזה שתומך בסינוואר, אף אחד לא אוהב את סינוואר. ‏יש אנשים שיום וליל מתפללים שהאל ישחרר אותנו ממנו. ההישגים של חמאס הם הרג והרס של יותר מ-60% מהמבנים, התשתיות, הרחובות והמתקנים הציבוריים", אמר בנוסף. הוא גם אמר כי המימון של הזרוע הצבאית של חמאס מגיע מאיראן, והדגיש: "הכסף הזה הוא עבור חורבן".
על סינוואר אמר אל-מנסי: "יש לו שיגעון גדלות. מרגיש שהוא מעל כולם. פועל רק כפי הוא חושב. הוא מקבל החלטות בלי להתייעץ עם אף אחד. כולם שונאים אותו, שונאים אותו. יש הרבה אנשים שמתפללים שימות, שהאל ישחרר אותנו ממנו". הוא טען כי אם היה כעת ברצועה היה יוצא להפגנות נגדו: "אני אדם מבוגר וחולה, אבל אם הייתי יכול ללכת, הייתי יוצא עם העם להפגנות נגדו".
1 צפייה בגלריה
יחיא סינוואר ויוסף אלמנסי
יחיא סינוואר ויוסף אלמנסי
"כולם מתפללים שימות. אם הייתי יכול, הייתי יוצא להפגין נגדו"
(צילום: תקשורת שב"כ, AP)
לטענת אל-מנסי, "מה שקרה ב-7 באוקטובר זה ההיפך מדת האיסלאם. זה כפירה. שיגעון. מה שהם עשו זה לא מתקבל על ההגיון, הדת, ולא על ידי השכל. מי שאחראי על זה אלו סינוואר וחבורתו. העצה שלי לאנשים בעזה - שיתנגדו לחבורתו של סינוואר. תנו לנו לחיות, לטפל באנשים. נבנה את עזה; זה ייקח זמן, הפצע גדול. אין אוכל, אין שתייה, אין מים, אין חשמל, אין דלק. רצועת עזה מתה".
לדבריו, חמאס צריך לעזוב את הרצועה. "אם הם רוצים את איראן, שילכו לאיראן. רוצים סוריה? שילכו לסוריה. אנחנו לא רוצים אותם. תנו לנו לחיות, לחבוש את הפצעים. עד היום ישנם מתים מתחת להריסות הבתים. אם הם יעזבו, נבנה לאט-לאט את רצועת עזה. ננסה לעשות שלום באזור. זה ייקח זמן, אבל חייב להיות שלום בסוף".
דבריו של אל-מנסי מגיעים בצל ביקורת גוברת והולכת של עזתים נגד חמאס. רק בשבוע שעבר פרסמה רשת אל-ערבייה הצהרות של עזתים נגד השלטון, חודשיים מפרוץ המלחמה ובעקבות ההרס האדיר ברצועה. בתיאור הסרטון כתבה הרשת הסעודית כי מדובר ב"ביקורת רחבה על תנועת חמאס, ובזעקות תושבי עזה לסיים במהירות את המלחמה". בסרטון לא האשימה הרשת הסעודית את ישראל במלחמה בעזה, אך הזכירה את חמאס.
באחד הקטעים שהעלתה אל-ערבייה אומרת אישה עזתית בדמעות: "אנחנו שילמנו את המחיר, שילמנו על כרטיס הכניסה של חמאס. חמאס השמיד את האזרחים. אני לא מוצאת אוכל לילדים שלי, למה עשו לנו את זה? חמאס איבד אותנו". יום קודם לכן פורסמה כתבה אחרת באל-ערבייה, תחת הכותרת - "פליט פלסטיני בעזה: 'סינוואר, השמדת אותנו'". בכתבה הפליט מספר שהוא עבר מהעיר עזה לחאן יונס, ומשם המשיך לרפיח. הוא מספר בסרטון כיצד אנשי חמאס בזזו את הסיוע ההומניטרי שהועבר לרצועה.
פורסם לראשונה: 20:48, 10.12.23