2 צפייה בגלריה
ישיבת סיעה עוצמה יהודית
ישיבת סיעה עוצמה יהודית
איתמר בן גביר
(צילום: AFP)
תביעת דיבה נוספת של השר לביטחון לאומי: איתמר בן גביר הגיש תביעת לשון הרע על סך חצי מיליון שקלים נגד פעיל כ"ך לשעבר, שטען כי יו"ר עוצמה יהודית הורה לו בעבר לפרוץ למטה האו"ם בירושלים - כדי "לחבל ברכבי הארגון וליצור תקרית דיפלומטית שתפגע בישראל".
רק אתמול הגיש בן גביר תביעת לשון הרע נגד משה (בוגי) יעלון על סך 200 אלף שקלים, לאחר ששר הביטחון לשעבר אמר בריאיון: "הייתי מוציא את בן גביר מהכנסת ומהחוק בשל האידיאולוגיה שלו".
אמש בן גביר הגיש כאמור תביעה נוספת נגד פעיל כ"ך לשעבר גלעד שדה, שבציוץ בטוויטר לפני כשלושה חודשים כתב כי כשהיה בן 14 בן גביר הסיע אותו "אל בסיס האו"ם בירושלים כדי לפרוץ פנימה, לחבל ברכבי או"ם וליצור תקרית שתפגע דיפלומטית בישראל". לדברי שדה, "היו אלו ימי האינתיפאדה השנייה, ובזמן שאני פרצתי לבסיס האו"ם וסיכנתי את החיים שלי, אחרי שהסביר לי איך ומאיפה לפרוץ, איתמר חיכה ברכב של במרחק בטוח והקשיב למוזיקה חסידית".
בתביעה טוען בן גביר כי "פרסומיו וסיפורי הבדיות המומצאים אינם עומדים בקנה אחד עם המציאות". לדבריו, "שדה הפך מקטנותו לפעיל אלים וקיצוני במיוחד, שברצונו להוכיח כי הוא יהודי נאמן לדרכו. הדבר התבטא בכך שהיה פועל באלימות פיזית ומילולית קשה כלפי ערבים. אט אט הלך הנתבע והקצין פעולותיו, כאשר פעילי ימין ניסו לדבר אל ליבו ולהסביר לו את ההשלכות השליליות במעשיו, ובהם התובע ורעייתו (אשר יצוין כי הייתה בת זוגו של הנתבע טרם היכרותה עם התובע)".
2 צפייה בגלריה
בוגי יעלון
בוגי יעלון
טען שהיה מוציא את בן גביר מחוץ לחוק - ונתבע על ידי השר לביטחון לאומי. משה (בוגי) יעלון
(צילום: משה מזרחי )
עוד נכתב בתביעה כי "במהלך שהותו בחו"ל, הפך הנתבע את עורו והחל לאמץ עמדות שמאל קיצוניות, בפעולות נגד מדינת ישראל ותחת ארגונים הפועלים נגד המדינה. הנתבע שם לו למטרה לפגוע בדמויות מרכזיות מהצד הימני-פוליטי של המפה, בין היתר בסיפורים הכוזבים וההזויים שכתב בפרסומים. אם אכן היה מתרחש אירוע כזה של פריצה לבסיס האו"ם - הוא היה מקבל חשיפה רחבה במיוחד. על כל פנים, גם אם היה אירוע שכזה, התובע לא היה שותף ואף לא מכיר אירוע כזה".