3 צפייה בגלריה
הרצוג
הרצוג
לוין והרצוג
(צילום: אלכס קולומויסקי, יריב כץ)
נשיא המדינה יצחק הרצוג הזהיר היום (ראשון) בשיחה עם לוחמי גולני כי הדיון הציבורי על רקע המהפכה המשפטית מתלהט - וקרא לעצור את התהליך. הרצוג, שבדבריו שוב פנה לשני הצדדים ולא רק לצד שמקדם את התוכנית, קרא לנבחרי הציבור להקפיא את המהפכה המשפטית ו"לאפשר הידברות - כי יש רוב עצום בעם שהיה רוצה הידברות".
מנגד, שר המשפטים יריב לוין אמר בחדשות רשת כי "לא תהיה הקפאה של החקיקה אפילו לדקה. אנחנו למודי ניסיון. היה שר משפטים, אדם בעל יכולות, פרופ' פרידמן, שבא עם יוזמות די מינימליות. המערכת מסמסה אותן בהידברויות אינסופיות שתכליתן הייתה למנוע ממנו לעשות משהו. אני מכיר את הליכי החקיקה בכנסת היטב ולא אאפשר שום עצירה של תהליכי החקיקה".
3 צפייה בגלריה
נשיא המדינה והחיילים מצוות עמרי בפגישתם
נשיא המדינה והחיילים מצוות עמרי בפגישתם
נשיא המדינה וסגן עומרי אקשלמה. "אנחנו נמצאים ברגע מאוד נפיץ"
(צילום: קובי גדעון \ לע"מ)
הרצוג אירח בבית הנשיא את 'צוות עמרי' מבא"ח גולני, סגן עומרי אקשלמה ומחלקתו - שסרטון שלהם ברשתות, שבו פנה הקצין לחייליו בסיום מסע אלונקה, הפך לוויראלי. "אנחנו נמצאים ברגע מאוד נפיץ מבחינה ישראלית", אמר הרצוג. "אני באמת חושב שמדינת ישראל היא מטאפורה לאלונקה. זה יכול להיות במירוץ אלונקות או בתהליך הנשיאה של האלונקה. אם מישהו לוקח את האלונקה ימינה מידי או שמאלה מידי האלונקה יכולה ליפול ואם מישהו נוטש את הנשיאה של האלונקה, האלונקה עלולה ליפול. ככה אני רואה את ישראל.
3 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
הנשיא גינה את האיומים על נתניהו. "זה דבר נורא"
(צילום: רויטרס)
"אני שומע שמכנים אנשים ומנהיגים בציבור ומשווים אותם לנאצים. אנשים שוכחים מה הייתה השואה כשמשתמשים כלאחר יד במונח נאצי. כשמקללים ומאיימים על החיים של עובדי מדינה שבאים וקמים בבוקר כדי לשרת אותנו, אני אומר אנחנו ממש במו ידינו מפילים את האלונקה".
לאחר מכן גינה הרצוג את האיומים על ראש הממשלה בנימין נתניהו: "כשאני רואה שמאיימים על ראש ממשלה ברצח, אני אומר לעצמי אנחנו לא מבינים שהאלונקה תיפול באחת. זה דבר הרי נורא שחייב להסיר אותו בכל דרך ולמחוק את הכתם הזה, אסור להשתמש בכלל בביטויים כאלו בדיון. הדיון הזה מתלהט למקומות מסוכנים, ואני קורא מכאן לכל מי שעוסק בויכוח: תעצרו רגע- תנשמו.
"תעצרו רגע את כל התהליך, תנשמו עמוק, תאפשרו הדברות כי יש רוב עצום בעם שהיה רוצה הדברות. בדיוק כמו שאתם סוחבים את האלונקה כך בדיוק צריך להיות. צריך לסחוב את האלונקה ביחד, כל חלקי העם ולנהל דיאלוג על הכאבים ועל הסוגיות המשמעותיות ביותר לפני שיהיה מאוחר מידי והרטוריקה הנוראה שאנחנו שומעים".