אישה בת 66 נהרגה הערב (ראשון) כשעץ דקל נפל עליה בטיילת יגאל אלון בטבריה - לעיני משפחתה. צוותי מד"א שהגיעו לזירה מצאו אותה לכודה מתחת לעץ מחוסרת הכרה, ולאחר זמן קצר נאלצו לקבוע את מותה.

3 צפייה בגלריה
אישה נהרגה בקריסת עץ בטבריה
אישה נהרגה בקריסת עץ בטבריה
זירת קריסת העץ בטבריה
(צילום: תיעוד מבצעי מד''א)
3 צפייה בגלריה
עץ קרס על אישה בטבריה, מותה נקבע במקום
עץ קרס על אישה בטבריה, מותה נקבע במקום
(צילום: אביהו שפירא)
"כשהגענו לטיילת ראינו את הפצועה שכובה במדשאה כשהיא לכודה מתחת לגזע עץ גדול שקרס ופגע בה", סיפר חובש מד"א יואל נגר. "במקביל לפעולות החילוץ שלה, ביצענו בדיקות רפואיות אבל היא הייתה ללא סימני חיים וסבלה מפגיעה רב מערכתית קשה מאוד - ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותה".
יו"ר הוועדה הממונה בטבריה, בועז יוסף, סיפר כי האירוע התרחש ליד מלון קיסר. "לא היה דיווח מקדים על עץ לא יציב", אמר. "יש בעיר רוחות, אבל לא כאלו שמעיפות עץ דקל. לא ברור איך זה קרה, לא היו התראות על כך". מאוחר יותר ציין כי ככל הנראה האישה הגיעה לתפילת מנחה וערבית בבית הכנסת של חב"ד, שבחצרו נמצא העץ, ואז התרחשה הטרגדיה. לטענתו, "העץ מטופל ומתוחזק ולא היו סימנים שמעידים על יובש או מחלה".
3 צפייה בגלריה
אישה נהרגה בקריסת עץ בטבריה
אישה נהרגה בקריסת עץ בטבריה
( צילום: מריזן)
קב"ט עיריית טבריה עמי ועקנין היה מהראשונים להגיע לזירה. לדבריו, ההרוגה הגיעה לבילוי בכינרת ונקלעה לאסון לעיני בני משפחתה שהגיעו עמה. "הפעם האחרונה שעץ קרס על אדם בעיר הייתה לפני עשר שנים, בחורף. אני לא זוכר אירוע כזה מעולם בקיץ. זו טרגדיה בלתי נתפסת".
ברק שרעבי, בן 43, היה בקומה השישית במלון - וראה את העץ קורס. "הייתי בחלון וזה פשוט נראה כמו סרט אימה. עץ נשבר לשניים. הייתה רוח ממש חזקה והעץ נשבר לשניים בזמן שהגזע נשאר שלם. מישהו צרח",
טיילת יגאל אלון עוברת מצפון לדרום קו החוף של טבריה, בצמוד לשורת המלונות במרכז העיר לבין הים. בחודש יוני האחרון פורסמה תוכנית לשיפוץ הטיילת הישנה, שכללה את שדרוג המרחב הציבורי בה וברחובות המובילים אליה.