ראש העיר סנטה מוניקה לשעבר, רקס מינטר, נהרג ביום חמישי בצהריים (שעון מקומי) בהתרסקות מטוס קל בחוף בעיר הנופש, סמוך למזח האייקוני שלה. מלבד מינטר בן ה-95, בהתרסקות נפצע גם הטייס - שמצבו לא ידוע.
2 צפייה בגלריה
התרסקות מטוס בסנטה מוניקה
התרסקות מטוס בסנטה מוניקה
המטוס מנמיך גובה לפני ההתרסקות
(מתוך טוויטר)
2 צפייה בגלריה
התרסקות מטוס בסנטה מוניקה
התרסקות מטוס בסנטה מוניקה
ההתרסקות בסנטה מוניקה
(מתוך טוויטר)
לפי דיווחים בארה"ב, המטוס יצא מנמל התעופה של סנטה מוניקה בסביבות השעה 15:00 ביום חמישי, ונחת נחיתת חירום אחרי תשע דקות בלבד באוויר - בשעה שבה היו לא מעט מבלים בחוף ובסמוך לו. מערך הכבאות של מחוז לוס אנג'לס פרסם אחרי ההתרסקות כי במטוס היו שני לכודים, ואחד מהם סבל מאירוע לבבי. מאוחר יותר באותו ערב הודיעה סנטה מוניקה כי מינטר, שכיהן כראש העיר בשנים 1967-1963, מת בהתרסקות.
ההתרסקות עצמה תועדה על-ידי המבלים בחוף. בסרטון משם (בפתח הכתבה) ניתן לראות את המטוס יורד באיטיות לכיוון קו החוף, לפני שהוא פוגע בשפת הים ומתהפך.
בהקלטות שפורסמו מרשת הקשר של הטייס ניתן להבין כי הוא תכנן במקור לטוס למאליבו, אך נתקל בבעיות במנוע סמוך לשכונת פסיפיק פליסיידס היוקרתית. הוא ניסה לחזור לנמל התעופה, אך נאלץ לבצע נחיתת חירום על קו החוף, ליד המזח. "הנחיתה היא על אחריותך בלבד", נאמר לטייס ברשת הקשר מטעם הפיקוח - והוא השיב: "הלוואי והייתה לי ברירה אחרת".