2 צפייה בגלריה
ניצן הורוביץ נפגש עם קנצלר גרמניה המיועד אולף שולץ
ניצן הורוביץ נפגש עם קנצלר גרמניה המיועד אולף שולץ
ניצן הורוביץ והקנצלר גרמניה המיועד אולף שולץ
(צילום: רותי צונץ)
שר הבריאות נועד היום (רביעי) עם הקנצלר הגרמני המיועד אולף שולץ ושוחח איתו על שורת נושאים מדינים וכלכליים, וכן על המאבק בקורונה, בפגישה ראשונה של בכיר ישראלי עם היורש של מרקל.
הורוביץ בירך את שולץ, שכיהן כסגן הקנצלרית וכשר האוצר, על ניצחונו בבחירות האחרונות ואמר: "גרמניה היא שותפה קרובה וחברת אמת של ישראל. אני בטוח ששתי הממשלות החדשות, זו שקמה אצלנו וזו שתקום אצלכם, ישמרו על הברית החשובה הזו ויחזקו אותה. אחד השינויים החשובים שהממשלה בישראל עושה הוא ושיקום היחסים עם האיחוד האירופי, אחרי שהממשלה הקודמת פגעה בצורה קשה בקשר החשוב הזה. אנחנו לא רואים באיחוד האירופי גורם עוין. גם כאשר יש ביקורת, חשוב לזכור כי אנחנו חולקים ערכים דמוקרטיים משותפים והקשר החזק בינינו הוא נכס אסטרטגי".
בכירים נוספים מהממשלה הגרמנית שנפגשו עם הורוביץ מתחו ביקורת חריפה על ההחלטה האחרונה של שר הביטחון בני גנץ להכריז על שישה ארגוני זכויות אדם ברשות הפלסטינית כארגוני טרור, אך שולץ הדגיש כי בגרמניה יש קונצנזוס רחב בעניין התמיכה בישראל - וכך זה יימשך. "אני שמח על הקשר החזק בין המדינות ועל שיתופי הפעולה הרבים, זה לא ישתנה", אמר שולץ להורוביץ. "בבחירות האחרונות נפתח בפנינו חלון הזדמנויות לאחד בין כל חלקי החברה הגרמנית ולחזק את הקשרים באיחוד האירופי, ואת מעמדו בעולם".
2 צפייה בגלריה
ישראלים נפגשו עם נציגי הארגונים שהוכרזו כארגוני טרור ברמאללה
ישראלים נפגשו עם נציגי הארגונים שהוכרזו כארגוני טרור ברמאללה
פעילים ישראלים מבקרים במשרדי אחד הארגונים שהוצאו מחוץ לחוק
(צילום: EPA)
הורוביץ הסביר לשולץ כי הממשלה החדשה היא מורכבת, אך חבריה מצליחים לעבוד יחד. "הטיפול בקורונה הוא דוגמה מצוינת לכך", אמר הורוביץ. "עם הקמת הממשלה החדשה, השיח האלים וההסתה המסוכנת שפילגה את הציבור בישראל הסתיימו. הממלכתיות והשפיות חזרו סוף סוף, ובנושא הזה יש שינוי גדול. כדי לעבוד יחד, יש נושאים עליהם הסכמנו שלא להסכים, ולשמור בהם על סטטוס קוו".
שר הבריאות הדגיש כי "אנחנו מקדמים את שיתוף הפעולה האזרחי עם הפלסטינים. סיכמנו שלא יהיו צעדים שיערערו את המצב השטח ולא פעולות שיפגעו בסיכוי להגיע להסדר מדיני עם הפלסטינים בעתיד. אם נעמוד בסיכום הזה, הממשלה הזו תחזיק מעמד לאורך זמן, ואני מאמין שכך יהיה".