חלק ממצוק קרס אתמול (רביעי) בחוף בית חנקין שבחדרה, לעיני המתרחצים הנדהמים שבמזל לא נפגעו. "נפלה חתיכה גדולה, ענקית, אלוהים ישמור. ועוד נופל", אמרו בתיעוד שהגיע לידי ynet, ובו נראה המצוק קורס. במקום, נציין, הוצב שלט שמתריע על סכנת קריסה.
רק השבוע התריעה החברה הממשלתית להגנות מצוקי חוף הים התיכון על סכנת קריסת המצוקים במהלך הקיץ, ולקראת החופש הגדול, ברקע הגידול הצפוי במספר המתרחצים בחופים, בעיקר משפחות וילדים. החברה הממשלתית קראה לציבור "לנהוג בזהירות ובאחריות באזורים הסמוכים למצוק החופי: לא לשבת מתחת למצוקים ולא להתקרב לשפת המצוק, עקב סכנת קריסה של סלעים וחול לחופי הרחצה".
1 צפייה בגלריה
מצוק קרס בחוף הים בבית חנקין בחדרה
מצוק קרס בחוף הים בבית חנקין בחדרה
מתוך תיעוד הקריסה בחוף בחדרה
הקריסה אתמול, כך לפי החברה, הייתה השנייה בשבועיים האחרונים. עקב הקריסה הראשונה שארעה בשבוע שעבר, החברה הממשלתית פנתה בתחילת השבוע במכתב לעיריית חדרה בדרישה לטפל מיידית בקידום אחריותם להגנות הבטיחות הנדרשות ולמנכ"ל משרד הפנים ולוועדות התכנון לקדם ולתקצב את ייצוב המצוק מאחר והמצוק נמצא בסכנת קריסה מיידית.
אילן לביא, מנכ"ל החברה הממשלתית להגנות מצוקי חוף הים התיכון, אמר כי "קריסת חלקים במצוק אינו תרחיש אפוקליטי, אלא סכנה מיידית המחייבת מחד טיפול בהגנה על המצוק ומאידך נקיטת צעדי מניעה וזהירות על ידי הרשויות המקומיות וציבור המתרחצים". לדבריו, "הקריסה אתמול הסתיימה בנס ללא נפגעים ונדרשים כרגע צעדים מיידים לשיפור בטיחות המתרחצים בחוף - הדבר בנפשנו. ברמה הלאומית יש לקדם את נושא יציבות מצוקי החוף לאור הצורך הדחוף והמיידי על ידי הגדלת התקציבים ופישוט הרגולציה לטיפול באתגר זאת ולנוכח חומרת הסכנה ולאור עליית מפלס ועוצמת הים שעוד יחמירו את המצב".