כתב אישום הוגש נגד בן הזוג המתעלל - המתלוננת חוששת לחייה: אחרי קרוב לשש שנים של סבל, השפלות ואלימות קשה, שברה דנה (שם בדוי) ממגדל העמק את קשר השתיקה, וחשפה את שחוותה במשך שנות הזוגיות שלה עם צעיר בן 25 מאחד הכפרים בגליל. בעקבות התלונה במשטרת העמקים הגיש עו"ד פראס חוראני, מלשכת התביעות של המחוז הצפוני במשטרה, כתב אישום חמור נגד בן הזוג. המשפט יתנהל בבית משפט השלום בנצרת.
"זה התחיל בשיחת טלפון קשה של אם מבוהלת למוקד 100, האם סיפרה בהתרגשות שבן זוגה של בתה הגיע לביתם ומשתולל בטענה שהוא רוצה לפגוש את ילדיהם המשותפים...", שחזרה רס"ב אלמוג יניב, חוקרת אלימות במשפחה במשטרת מגדל העמק.
3 צפייה בגלריה
התלוננה נגד בן זוגה - וכעת חוששת לחייה. ארכיון
התלוננה נגד בן זוגה - וכעת חוששת לחייה. ארכיון
התלוננה נגד בן זוגה - וכעת חוששת לחייה. ארכיון
(צילום: shutterstock)
מיד הוקפץ לבית המשפחה צוות שוטרי סיור, אולם בן הזוג נעלם. האם המתלוננת ובתה, בשנות ה-20 לחייה הגיעו לתחנת המשטרה ושם בפני החוקרת רס"ב יניב, שברה הצעירה את קשר השתיקה וחשפה מסכת התעללות, השפלה ואלימות שנמשכו שנים.
לפי האישום, שכולל תשעה סעיפים קשים, הנאשם נהג להכות את בת זוגו באופן תדיר, וגרם לה חבלה של ממש. "כמו כן נהג לנעול אותה בתוך הבית ואסר עליה לצאת בגפה מפתח הבית. בנוסף, אסר עליה להיכנס לשירותים עם הפלאפון וזאת בכדי שלא תיצור קשר עם אחרים, הוא הורה לה שתריסי הבית יהיו מוגפים כל העת וזאת בכדי שלא תיצור קשר עם גברים אחרים".
3 צפייה בגלריה
משטרה
משטרה
הגיעה יחד עם אמה למשטרה - וחשפה את הזוגיות האלימה
(צילום: shutterstock)
בנוסף אסר עליה לדבר עם אמה ברוסית והכריח אותה לדבר איתה רק בעברית בכדי שיבין את השיחה ביניהן. כמו כן, לאורך כל התקופה איים עליה ש"אם תתלונן הוא ידאג ששירותי הרווחה יקחו ממנה את ילדיה", נכתב בכתב האישום החמור.
לפי האישום היא הבהירה לו שהיא לא מעוניינת להמשיך בקשר בעקבות התנהגותו האלימה. "בימים שלאחר מכן הוא ניסה ליצור איתה קשר על מנת לשכנעה לחזור אליו, היא השתכנעה וחזרה אליו. באותו הלילה הורה לה שבכל פעם שהיא קמה בלילה, עליה להעירו וזאת בגלל קנאתו ומפני חששו כי היא בוגדת בו עם גברים אחרים. כאשר היא תהתה מדוע הוא לא מעיר אותה כשהוא קם בלילה, הוא החל להתעצבן, קילל אותה, סטר לה ופגע בעינה".

"הוא הרס לי את החיים, אין לי ספק שינקום"

בראיון מיוחד ל-ynet, שיתפה דנה בתחושותיה: "אני חיה בחרדה, אני חוששת לחיי, אני מבינה שהוא עלול לנקום בי. חייתי בטרור כל השנים, זו לא אהבה אלא התעללות, אהבתי אותו חזק וחשבתי שזו אהבה וקנאה, ויצא משהו רע".
3 צפייה בגלריה
אלמוג יניב
אלמוג יניב
רס"ב אלמוג יניב. "מהמקרים הקשים שטיפלתי בהם"
(באדיבות דוברות המחוז הצפוני)
דנה חוששת שירצחו אותה: "מפחדת שהוא יפגע בי כמו שהוא איים, ואפילו יותר גרוע, הוא הרס לי את החיים לגמרי, גרם לי לטראומות, כל השנים הייתי בטוחה שהוא מכה אותי ומתעלל בי מתוך אהבה, חייתי בסרט אימה. הייתי בטוחה שזו האהבה הכי גדולה של החיים שלי, אני מבקשת מהשופט שידון בתיק שלא ישחררו אותו, הוא יצא חדור נקמה ואין לי ספק שהוא יפגע בי, אני מפחדת להיות הבחורה הבאה עם תמונה בעיתון. לשמחתי אלמוג (החוקרת) טיפלה בתלונה שלי, אלמוג היא המלאך הטוב שהציל אותי".
רס"ב אלמוג יניב אמרה כי "זה מהמקרים הקשים שטיפלתי בהם". לדבריה, "היא חיה במשך שנים כמו אסיר בעולם שלישי, היא חיה בטרור קבוע של אלימות, מכות והשפלות. היא רועדת מפחד שהוא יצא מהמעצר או שישלח אליה אנשים".