מעט יותר מחודשיים וחצי חלפו מתחילת השנה, ומספר הנרצחים בחברה הערבית כבר הגיע ל-40: לפנות בוקר (שני) לנורה למוות כרם פחמאוי, צעיר בן 27, בתוך רכב ביישוב יפיע שליד נצרת. על פי החשד הרקע לרצח הוא הסכסוך בין שני ארגוני הפשע בכרי וחרירי. במקביל, המשטרה עצרה ראש ארגון פשע ו-15 מאנשיו מארגון הפשיעה קראג'ה - בחשד להלבנת הון וסחיטת דמי חסות בעשרות מיליונים.
מלבד הצעיר שנרצח ביפיע, נפצע גם אדם נוסף תושב נצרת, שפונה מהמקום ומצבו מוגדר קל. הרקע למקרה הוא סכסוך בין עבריינים. שוטרים הוזעקו למקום, החלו בסריקות לאיתור החשודים בירי ופתחו בחקירת נסיבות המקרה. במסגרת הסריקות אותר רכב שרוף שלפי החשד שימש את המתנקשים.

הדיווח על האירוע התקבל בשעה 5:05 במוקד 101 של מד"א במרחב גלבוע. חובשים ופראמדיקים של מד"א קבעו את מותו של הצעיר, והעניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים העמק את הפצוע, גבר בן 60.
חובש רפואת חירום במד"א רביע ח'ורי סיפר: "ראינו את שני הפצועים שוכבים כשאחד מהם מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה וסובל מפציעה חודרת בגופו. ביצענו בדיקות רפואיות, אבל הפציעה שלו הייתה קריטית ונאלצנו לקבוע את מותו. פצוע נוסף היה בסמוך אליו כשהוא בהכרה מלאה, הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו בניידת מד"א לבית החולים".
מתחילת השנה נרצחו כבר 40 בני אדם בחברה הערבית, לעומת 35 בתקופה המקבילה בשנה שעברה - שהייתה השנה המדממת ביותר במגזר אי פעם. רק שניים מ-40 מקרי הרצח פוענחו עד עתה.

בתוך כך, היחידה המרכזית במחוז חוף יחד עם היחידה לאכיפה כלכלית (אכ"ל חוף) בלהב 433 פתחו בחקירה משותפת נגד גורמים עבריינים, ראש ארגון פשיעה וחשודים נוספים השייכים לארגון הפשיעה קראג'ה - בחשד לעבירות סחיטת וגביית דמי חסות וסחיטה באיומים של קבלנים מאזור חוף, עבירות הלבנת הון ועוד, בהיקף הנאמד בעשרות מיליוני שקלים. במהלך המבצע נתפס רכוש רב המוערך בשווי כולל של עשרות מיליונים ובכוונת המשטרה לבקש לחלטו במסגרת ההליך המשפטי.
מהחקירה עולה כי החשודים סחטו דמי חסות מקבלנים באמצעות חברות שמירה לכאורה לגיטימיות שבבעלותם וכפו על הקבלנים קבלת שירותי שמירה בפרויקטים שהקבלנים מבצעים בתמורה לתשלום לאותן חברות שמירה, המשמשות עפ"י החשד פלטפורמה להלבנת הון וטשטוש מסלול הכסף של ארגון הפשיעה.
הבוקר החקירה הפכה גלויה כאשר כוחות רבים של בלשי היחידה המרכזית במחוז חוף, היחידה לאכיפה כלכלית (אכ"ל חוף) בלהב 433, לוחמי יחידת מתפ"א ולוחמי משמר הגבול במחוז חוף יחד עם ויחידות משטרתיות מיוחדות נוספות, פשטו על בתיהם ומשרדיהם של החשודים, ראש ארגון הפשיעה ו-15 חשודים נוספים השייכים על פי החשד לארגון הפשיעה.

במהלך המבצע נגד ארגון הפשיעה קראג'ה, נתפס רכוש רב הכולל בין היתר 17 רכבי יוקרה, רכוש יקר ערך, 14 נכסי נדל"ן ומאות אלפי שקלים במזומן ושיקים דחויים. בנוסף נתפסו 2 אקדחים מסוג גלוק ו-FN.
בתום הפעילות אמר מפקד מחוז חוף, ניצב דני לוי: "זהו יום מיוחד במאבק בפשיעה שאת תוצריו אנו רואים בפעילות מוצלחת זו. זוהי אחת הדרכים למיגור הפשיעה החמורה המשלבת בתוכה נחישות, חוכמה, תעוזה ויוזמה. המפכ"ל, רנ"צ קובי שבתאי, הוסיף: "לצד פעילות המשטרה במסגרת המלחמה וההיערכות ברמדאן אנו ממשיכים במאבק בפשיעה במלוא העוצמה והכלים העומדים לרשותנו. הפעילות היום היא עוד הוכחה נחרצת לכך".
השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, אמר כי "הלחימה בפשיעה היא יומיומית ובכל שעה. אנחנו לא משלים עצמנו ויודעים כי הדרך ארוכה והעבודה רבה ולכן אסור לנו לעצור ולו לדקה אחת. שוטרי ולוחמי משטרת ישראל מובילים פעילות נחושה ונחרצת שבאה לסמן לעבריינים את הגבולות".