3 צפייה בגלריה
הנזקים שנגרמו
הנזקים שנגרמו
הרכב שהוצת ונשרף בעקבות ויכוח בכביש
נעמאן כמאל ג'דבאן, צעיר בן 21 מחורפיש שבצפון, מואשם כי הצית בחודש שעבר רכב של נהג שעימו התווכח בכביש כמה שבועות קודם לכן. כתוצאה מההצתה הצעיר עצמו עלה באש, ונעצר כמה ימים מאוחר יותר כשעמד להשתחרר מבית החולים והופתע על ידי המשטרה.
לפי כתב האישום, שהוגש על ידי פרקליטות מחוז חיפה לבית המשפט המחוזי בעיר בשבוע שעבר, בחודש ינואר ג'דבאן נקלע לויכוח עם נהג אחר מהיישוב, בעניין אי-מתן זכות קדימה. כמה שעות לאחר הוויכוח, ג'בדאן שלח לקורבן מסר מאיים: "אני מגיע לדבר איתך, אם אני שוכח את מה שקרה אז אמא שלי תהיה שר***ה, אין בעיה. כיבדתי אותך כי אשתך הייתה איתך מאחורה, אבל אין בעיה...".

לפי האישום, כעבור כמה שבועות, נסע ג'דבאן בלילה לכמה תחנות דלק באזור ומילא בנזין בג'ריקנים, במטרה להוציא לפועל את ההצתה המתוכננת. משסיים למלא כמה מכלים, נסע אל ביתו של הקורבן והצית את רכבו, מסוג אלפא רומיאו. במהלך השריפה שהצית, האש אחזה גם בגדיו של ג'דבאן והוא נכווה בפלג גופו התחתון. בתיעוד ממצלמת אבטחה בתחנת דלק סמוך לכפר נראה ג'דבאן כשהוא ממלא בנזין בג'ריקן, שנמצא מאוחר יותר בזירת ההצתה ליד הרכב השרוף.
קצין חקירות ומודיעין בתחנת משטרת מעלות, רב-פקד גל פרקש, סיפר: "מצאנו בסמוך למקום ההצתה את מכלי הדלק שבהם השתמש הנאשם, וגם את בגדיו". כחלק ממהלך החקירה אספו השוטרים תיעוד ממצלמות בתחנות דלק בסביבת הכפר, שבהן תועד ג'דבאן כשהוא ממלא את מכלי הפלסטיק הריקים בדלק.
3 צפייה בגלריה
הנזקים שנגרמו
הנזקים שנגרמו
תיעוד נוסף של הרכב השרוף
3 צפייה בגלריה
הנזקים שנגרמו
הנזקים שנגרמו
בגדיו של ג'דבאן שנמצאו בזירה
רפ"ק פרקש תיאר כיצד השוטרים תפסו את הנאשם: "ערכנו בדיקות בבתי החולים באזור בניסיון לאתר אותו, ותוך זמן קצר גילינו כי הוא אושפז בבית חולים לאחר שנפצע מכוויות. ארבעה ימים לאחר ההצתה, כשקיבלנו הודעה על כך שהוא צפוי להשתחרר, הפתענו ועצרנו אותו כשמכתב השחרור מהאשפוז בידיו. הוא היה המום". המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים.