תקיפה מינית מזעזעת בעיר בצפון: אנס שהשתחרר באחרונה מהכלא תקף מינית ניצולת שואה בת 82. בקרוב יוגש נגדו כתב אישום בגין אונס. החשוד הוא עאדל הייב בן 42, המתגורר בעיר שבה גרה ניצולת שואה. מדובר באדם שריצה בעבר 14 עונשי מאסר, האחרון שבהם בעקבות אונס אישה בת 70.
לפני כחצי שנה הוא שוחרר לאחר שריצה שמונה וחצי שנות מאסר בגין תקיפת האישה בת ה-70. בשל מסוכנותו היה מאז שחרורו תחת פיקוח של יחידת צור בשב"ס - העוקבת אחר צעדיהם של עבריינים מסוגו כדי לוודא שלא יחזרו על מעשיהם. למרות הפיקוח, פעל ללא הפרעה.
1 צפייה בגלריה
עאדל הייב
עאדל הייב
עאדל הייב. עבריין המין הסדרתי ברח מפיקוח שב"ס - וחשוד באונס בת 82
מחקירת האירוע עולה כי בחודש שעבר הוא פגש את ניצולת השואה ברחוב והחמיא לה שהיא נראית טוב. בין השניים התפתחה שיחה, הוא הציג עצמו כשיפוצניק והאישה הזמינה אותו לביתה כדי להראות לו דבר מה שרצתה לשפץ. ברגע שנכנסו לביתה הוא הדף אותה לחדר השינה, תקף אותה בברוטליות ואנס אותה. היא נחבלה, סבלה מדימום כבד, הובהלה לבית החולים זיו בצפת ונזקקה לניתוח חירום.
החקירה נוהלה על ידי רפ"ק רואי ציון, רס"ר נאדיה חליחל ורס"ר עמית שטרית. "היא התביישה בתחילה לספר מה קרה לה", סיפרה שטרית. "רק אחרי שהעובדת הסוציאלית דובבה אותה היא הבינה מה קרה - והזעיקה אותנו. הקשישה הייתה ממש בסכנת חיים עקב אובדן דם. כשגביתי ממנה עדות היא סיפרה שהוא תקף אותה 'ממש כמו חיה'".
שטרית הוסיפה: "זה תיק מאוד מאוד קשה, בין הקשים שחקרתי בעבירות מין. אם האישה לא הייתה מגיעה לבית החולים ייתכן שלא הייתה מצליחה להתגבר על הפציעות". לדבריה, החשוד מסר גרסאות שונות, באחת מהן טען כי האישה הזמינה אותו לביתה כדי שיעניק לה שירותי מין. גרסתו נדחתה, מעצרו הוארך והפרקליטות צפויה להגיש נגדו כתב אישום בגין אונס.
מהתיק של הייב עולה כי גם האישה בת ה-70 שאותה תקף בעבר נחבלה גופנית בעת שהוא אנס אותה. גם היא תיארה בפני החוקרים "התנהגות חייתית" של הייב.
עו"ד פתחי פוקרא, המייצג את החשוד מטעם הסנגוריה הציבורית, אמר שהחשוד טוען כי נעצר רק בגלל עברו. "הוא נמצא בזוגיות, עובד ונמצא בתהליך טיפולי. החשוד מכחיש בתוקף ביצוע העבירות המיוחסות לו, ולטענתו יש לו ראיות המוכיחות זאת".
משירות בתי הסוהר, שהיה אמור לפקח על האנס המסוכן, נמסר: "קציני הפיקוח של יחידת 'צור' מפקחים על יותר מ-1,200 עברייני מין בקהילה בהתאם לצווי הפיקוח הנקבעים על-ידי בית המשפט. קציני הפיקוח עושים מלאכתם במסירות ובמקצועיות ומונעים מדי יום עבירות מין חוזרות ובכך מצילים חיים. האירוע החמור המתואר נמצא תחת חקירה ובטיפול משטרת ישראל".