על רקע המלחמה ברצועת עזה והעובדה כי צה"ל כבר כבש חלקים משמעותיים מצפון הרצועה, יותר ויותר קולות קוראים לחזור ולהתיישב בגוש קטיף. בהתאם, בשבועות האחרונים התגבשו כמה ארגוני ימין והקימו קואליציה של ארגונים שמטרתם היא לשוב ליישובים בגוש. ראש מועצת שומרון יוסי דגן  מרכז את הארגונים ואת פעילותם, שתכלול בשלבים מאוחרים יותר גם גרעיני התיישבות, בדגש על צפון רצועת עזה כצעד ראשון.
נזכיר כי לפני כמה ימים אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו לאחר שנשאל על התיישבות בגוש קטיף כי "זה לא יעד ריאלי". לדבריו, "עזה תהיה מפורזת ולא יהיה יותר איום מהרצועה על ישראל. כדי שזה יקרה צריך שליטה ביטחונית מלאה ברצועה". עם זאת, חרף דבריו של ראש הממשלה, המתנחלים שועטים קדימה. ראשי הארגונים, ששואבים עידוד מהצלחת המאבק לביטול חוק ההתנתקות בצפון השומרון והחזרה לחומש שנשאו פרי לאחר שנים, קיימו פגישות בנושא במשרדו של דגן.
בקואליציית הארגונים, המונה בין היתר את אנשי "חומש תחילה" "נחלה" "אמונים" ו"תורת לחימה", מתכננים לבצע את פעולות ההתיישבות בתיאום עם הממשלה ועם צה"ל. "לכולם ברור היום, ושילמנו מחיר כבד מאוד כדי להגיע לתובנה הזו, שרק במקום שבו יש התיישבות יש ביטחון. במקום שבו הייתה עקירה מוחלטת, כמו בגוש קטיף, קיבלנו מפלצת איראנית נאצית בפתח בתינו", טען דגן. "ניצחון על החמאס יהיה לקחת בחזרה את האדמה שלנו - צפון הרצועה תחילה".
הכותרת
הטרור הפסיכולוגי של חמאס
24:04
2 צפייה בגלריה
יוסי דגן וצבי סוכות
יוסי דגן וצבי סוכות
יוסי דגן. "לגרום לחמאס לשלם את המחיר היקר ביותר שהם מכירים: מחיר האדמה"
דגן טען עוד כי "המפה ברורה לכל מי שמוכן לפקוח עיניים. במקום שבו עקרנו לחלוטין את היישובים, כפי שקרה בגוש קטיף, קיבלנו טבח ורצח תינוקות במיטתם. במקום שבו פונו יישובים, אולם צה"ל נשאר בשליטה ביטחונית מלאה כפי שקרה בעקירת יישובי צפון השומרון, קיבלנו קן טרור בלב ג'נין ופיגועי ירי בתל אביב ועל כבישי השומרון. במקום שבו ישנה התיישבות ישראלית כפי שיש ביהודה ושומרון, קיבלנו שקט. יש לגרום לחמאס לשלם את המחיר היקר ביותר שהם מכירים: מחיר האדמה". 
יו"ר תנועת "נחלה" צבי אלימלך שרבף, אמר כי "בכל תולדות הציונות ההתיישבות והביטחון התקדמו שלובי זרועות. הנסיגה מחבל עזה בהסכמי אוסלו פגעה בביטחון מדינת ישראל כולה".