1 צפייה בגלריה
חשד: הונו בעשרות מיליוני שקלים את הביטוח הלאומי
חשד: הונו בעשרות מיליוני שקלים את הביטוח הלאומי
חשד: הונו בעשרות מיליוני שקלים את הביטוח הלאומי
(צילום: גיל יוחנן)
התפתחות בפרשת החשד להונאת הביטוח הלאומי: בכירים בחברות ענק במשק ובשתי רשויות מקומיות יגיעו מחר (שלישי) ללהב 433, ובשלב זה רובם ימסרו עדות פתוחה. הערב הובאו שני האחים החשודים - בהם בכיר לשעבר בביטוח הלאומי ובעלים של חברה פרטית שלפי החשד קיבלה את הכסף.
לפי החשד, התשעה פעלו באמצעות חברת "טריניטי מערכות מחשוב" והציעו לחברות גדולות במשק לקבל עבור עובדיהן החזרים מהביטוח הלאומי באמצעות נתונים מזויפים ודו"חות כוזבים. כתוצאה מכך, הצליחו החשודים לשלשל לכיסם מיליוני שקלים מתוך ההחזרים שהתקבלו מהמוסד לביטוח לאומי.
בחקירתם עלה חשד כי באמצעות תחבולות שונות נוצלה פרצה בביטוח הלאומי ובעזרתה הוצאו כ-60 מיליון שקל לחברות ענק במשק. אחרי יום החקירה הראשון החוקרים מעריכים כי בין הגופים שזכו לקבל החזרים מהמוסד נמצאות גם חברות מסחריות גדולות, בתי חולים ורשת גדולה נוספת. לפי החשד, שתי הרשויות המקומיות זכו גם הם לכספי המרמה, ובמשטרה יבקשו לבדוק אם בכירי הרשות ידעו על פעולותיה של אותה חברה.
עו"ד עופר אלמוגעו"ד עופר אלמוג
במשטרה ציינו לצד הימשכות החקירה, בית המשפט שחרר שישה חשודים שעוכבו לחקירה בתנאים מגבילים, חשוד נוסף יישאר במעצר עד ליום חמישי, וחשוד נוסף שוחרר למעצר בית.
עו"ד עופר אלמוג המייצג את אחד החשודים שגם הוא עורך דין, מסר כי "מרשי מכחיש כל קשר לפרשה ונותן אמון מלא בצוות החקירה. מרשי הינו עורך דין מכובד, אשר שמו הולך לפניו. מרשי סמוך ובטוח, כי כבר בשעות הקרובות התמונה תתבהר והמשטרה תבין שלא נפל פגם במעשיו".