4 צפייה בגלריה
הנרצח באום אל פחם
הנרצח באום אל פחם
נורה למוות ברכבו. הזירה באום אל פחם
המאם אבו זרקה, צעיר בן 26 מערערה, נורה למוות אחר הצהריים (שישי) באום אל פחם. צוות מד"א שהגיע לזירה קבע את מותו במקום וטיפל באדם נוסף, שפונה במצב קל לבית החולים העמק בעפולה. נבדק חשד כי מדובר בנקמה על הרצח הכפול שאירע הבוקר בנצרת, ובו נורו שני אחים מארגון פשע.
הדיווח במוקד 101 של מד"א מרחב גלבוע התקבל בשעה 15:29 על "שני פצועים מאירוע אלימות באום אל פחם". פרמדיקים של מד"א קבעו כאמור את מותו של צעיר בן 26 שהיה ללא רוח חיים, ופינו פצוע במצב קל לבית החולים העמק.
4 צפייה בגלריה
עלי וכאלד סעדי
עלי וכאלד סעדי
חשד: הרצח באום אל פחם - נקמה על הרצח הכפול בנצרת
פרמדיק מד"א מוניב פאעור סיפר: "במקום הייתה המולה רבה. הפצוע שסבל מפציעה חודרת בגופו היה מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו. פצוע נוסף שנפצע באורח קל והיה בהכרה מלאה טופל במקום ופונה באמבולנס לבי"ח העמק".

בן גביר הגיע לנצרת אחרי הרצח הכפול: "דואג לתושבים כאן"

מתחילת השנה, תוך קצת יותר מחודש, נרצחו 11 בני אדם בחברה הערבית - שלושה מהם מהבוקר. שני תושבי נצרת, כאלד סעדי בן ה-28 ואחיו עלי סעדי בן ה-31, נורו הבוקר למוות בביתם בעיר. חמישה מתנקשים דפקו על דלת הבית והזדהו כ"משטרה". האמא פתחה את הדלת, והמתנקשים נכנסו וירו באחים מטווח אפס.
האחים הובאו לבית החולים האנגלי במצב אנוש, אך הרופאים נאלצו לקבוע את מותם. הרקע הוא ככל הנראה סכסוך בין עבריינים - ועל פי החשד מדובר ברצח כפול. אחד הנרצחים ריצה בעבר מאסר על עבירות נשק ואלימות, ושניהם מזוהים עם ארגון הפשע של משפחת בכרי - שמסוכסך עם ארגון הפשע של משפחת חרירי.
4 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר בנצרת לאחר הרצח
איתמר בן גביר בנצרת לאחר הרצח
בן גביר בנצרת, היום
(צילום: גיל נחושתן)
14 בני אדם נרצחו במסגרת הסכסוך בתוך שנה וארבעה חודשים, והחשד הוא שגם הצעיר מערערה שנרצח אחר הצהריים באום אל פחם קשור לסכסוך המדמם - והוא למעשה הנרצח ה-15 תוך פחות משנה וחצי.
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע מוקדם יותר לנצרת בעקבות הרצח הכפול, ונפגש עם ראש העיר עלי סלאם. "אני השר לביטחון לאומי של מדינת ישראל, מדינת ישראל כוללת גם את העיר הזאת. אנחנו מבינים שיש כאן משפחות פשע שרוצחות אחת את השנייה, אבל חייבים להשליט את שלטון החוק כאן בנצרת", אמר.
בן גביר הדף את הביקורת נגדו על היעדר התייחסות לפשיעה בחברה הערבית מאז נכנס לתפקיד והוסיף: "אני דואג לתושבים כאן. בסופו של דבר אנחנו חייבים לנהל מלחמת חורמה בפשע הזה. חסרים למשטרת ישראל הרבה דברים, חסרים תקציבים, חסרים שוטרים, צריך להיות משמר לאומי שישלט כאן סדר. יש כאן אנשים מצויינים, שוטרים שאני רק מפרגן להם, אני יודע שחסרים להם כלים ואני מתכוון לפעול בחודשים הקרובים כמה שיותר כלי שהם יקבלו כלים לטפל בפשיעה".
הוא ציין כי עצם הגעתו לעיר היא "אמירה מפורשת שחייבים לעצור את התופעה הזו ולעשות הכול כדי שהדם לא יישפך כאן ברחובות". "זה לא סוד שאני חושב שצריך לאפשר מעצריים מינהליים, יש על זה דיון", אמר. לדברי בן גביר, "לא כל הגורמים המקצועיים רואים איתי עין בעין את הדבר הזה".