פרקליטות מחוז צפון הגישה אתמול (שני) לבית משפט המחוזי בנצרת כתב אישום נגד מוחמד ארשיד (23) מהכפר דבוריה שבגליל התחתון לאחר שתועד טוען כדורים במחסנית נשק מסוג "קרלו" ויורה. הראייה המרכזית שהביאה למעצרו - קעקוע שהופיע על כף ידו ותועד בסרטון שהגיע לידי שוטרי מרחב העמקים בחודש מרץ האחרון.
רב-רסר-ראשון אלומה אברמוביץ', חוקרת בתחנת תבור, סיפרה: "פתחנו בחקירה סמויה שנמשכת מספר חודשים וכללה עבודה של מומחים של המטה הארצי. לאחר שווידאנו מודיעינית שמדובר בתושב אחד הכפרים בתחום התחנה, המתנו לחוות הדעת של המומחים, שמדובר בנשק אמיתי ושהנשק אכן יורה".
1 צפייה בגלריה
הקעקוע שהסגיר את נאשם בירי
הקעקוע שהסגיר את נאשם בירי
הקעקוע שהסגיר את הנאשם. "הייתה התאמה מלאה עם הסרטון"
אברמוביץ' הוסיפה: "אחרי שווידאנו שמדובר בתושב הכפר עצרנו אותו בבית ותפסנו את הרכב שבו היה בזמן הירי. בחקירתו הוא לא השיב לשאלות, אך בהמשך הוא קשר את עצמו לרכב, הכחיש את כל המיוחס לו ושמר על זכות השתיקה.
"שלחנו את תמונות של הנאשם שצילמנו בתחנה למטה הארצי יחד עם הסרטון שהיה לנו לצורך השוואת פנים", תיארה אברמוביץ' את מהלך החקירה. "חלק מחוות דעת המומחים קבעה שקיימת התאמה מלאה בין הקעקוע שתיעדנו בצילומים שלנו לבין הקעקוע שהיה על ידו ותועד בסרטון. הקעקוע שימש כראייה חשובה עבורנו על מנת לקבל את ההתאמה המלאה".
אברמוביץ' סיפרה כי למרות שכלי הנשק לא נתפס, "הצלחנו לאסוף ראיות חזקות למרות שאין עדים לביצוע הירי והעבירות. חשוב שכל עבריין ידע שהמשטרה תגיע אליו, במוקדם או במאוחר, ונדרוש ממנו לשלם את המחיר המשפטי על מעשיו. כל עבריין שמחזיק נשק או משתמש בו בניגוד לחוק צריך לקחת בחשבון אפס סובלנות מצד המשטרה, אנו במלחמה ללא פשרות".