העיתונאי אמיר אלון, לשעבר כתב הרווחה של ynet ו"ידיעות אחרונות" ועורך בדסק החדשות, הלך הערב (רביעי) לעולמו בגיל 39. אלון החל לעבוד בקבוצת "ידיעות אחרונות" בשנת 2015 ככתב באזור הדרום, בהמשך השתלב בתפקידי עריכה שונים ובתפקידו האחרון סיקר ככתב הרווחה מאבקים חברתיים בוערים, ובראשם מחאת הנכים אותה ליווה באופן צמוד.
1 צפייה בגלריה
אמיר אלון
אמיר אלון
אמיר אלון
(צילום: יאיר שגיא)
בין הישגיו הבולטים במערכת החדשות: חשיפת המגעים הסודיים בין פעילי דרום תל אביב לראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו לסיכול מתווה גירוש הזרים ועדויות הלוחמים והלוחמות ביחידת קרקל על הטיפול במבקשי המקלט שחצו את הגבול לישראל. עם סיום עבודתו ב-ynet ו"ידיעות אחרונות" עבר אלון לתפקידי עריכה וכתיבת מגזין באתר N12. הוא הותיר אחריו הורים ואחות.
שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה ספדה לאמיר. "הוא היה חבר ואדם שמאוד אהבתי. הכרתי אותו במהלך המחאות למאבק באלימות נגד נשים ובמחאות של יוצאי אתיופיה למען שיוויון ונגד שיטור יתר. החיבור איתו היה מיידי, הוא היה עיתונאי חרוץ, אחד שעסוק כל העת במלאכה, מחזיק ומסקר כמה נושאים כבדי משקל חברתיים במקביל. מספיק היה לקרוא כתבה אחת או שתיים שלו כדי להבין כמה רגישות חברתית ולב הוא הביא לעשייתו. הוא ראה שליחות עמוקה בעבודת העיתונות והלב שלו תמיד היה במקום הנכון".
האגודה למען הלהט"ב מסרה כי "אמיר סיקר את הקהילה הגאה ואת המאבק הלהט"בי במשך שנים, השמיע את קולן של האוכלוסיות המוחלשות בה ונאבק בנחישות על עשיית הצדק. נזכור תמיד את המקצועיות והאכפתיות של אמיר בכל שלב".
אמיר היה חבר יקר, ועיתונאי חרוץ ורגיש שידע לזהות עוולות וחוסר צדק - והקפיד להעניק במה לכאבם של החלשים ביותר בחברה הישראלית. מערכת ynet ו"ידיעות אחרונות" מביעה צער עמוק על מותו ומשתתפת בצער המשפחה. יהי זכרו ברוך.
ההלוויה תתקיים היום (ה') בשעה 14:00 בבית העלמין העירוני החדש בהרצליה.