מסרוני ספאם עם הצעות לרכישת קנאביס הפכו כבר מזמן לדבר שבשגרה עבור ישראלים רבים. חלקם אף כוללים לינקים זדוניים שמאפשרים גישה לרשימת אנשי הקשר שלנו. מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין, סבורה שלחברות הסלולר יש דרך לעצור את התופעה, וקוראת לציבור להיזהר מפישינג: "תפעילו שכל ישר, אל תמהרו לתת פרטי אשראי".
"אנחנו צריכים לעצור את זה. יש מתקפה יוצאת דופן בשני ערוצים - המסרונים בנושאי סמים קלים שנשלחים על-ידי מספרים לא ידועים, והציר השני זה פישינג, שמגיע עם מסרון תמים כמו 'הגיעה החבילה שלכם'", אמרה היום (חמישי) בן-חורין בריאיון לאולפן ynet. היא הסבירה בנוסף שמסרוני הקנאביס מגיעים בגלל שהנגישות שלנו להודעות SMS הרבה יותר גדולה.
1 צפייה בגלריה
אחת מהודעות הספאם שישראלים קיבלו לאחרונה
אחת מהודעות הספאם שישראלים קיבלו לאחרונה
אחת מהודעות הספאם שישראלים קיבלו לאחרונה
(תמונה: צילום מסך)
"זו הסיבה שהם קפצו לאזור הזה. רבים מאיתנו לא נמצאים בטלגרם, בוודאי לא בקבוצות האלה, וכשהם עוברים למסרונים גם הילדים שלנו נגישים לזה. היום זה קנאביס ומחר זה משהו אחר", אמרה. לדבריה, הדרך המרכזית לטפל בתופעה היא "להטיל הוראות על חברות הסלולר, שיבטיחו אימות של שולחי מסרונים בתפוצה רחבה. ברגע שאנשים יצטרכו להזדהות בצורה מעמיקה, זה יצמצם משמעותית את התופעות האלו".
לגבי הודעות הפישינג היא מזהירה: "הודעה תמימה של 'החבילה שלך הגיעה לדואר, תקיש פרטי אשראי' זו הודעה שקל יותר ליפול בה. אני מבקשת מהישראלים להפעיל שכל ישר, לראות מה החבילה המדוברת, ולא למהר לתת פרטי אשראי לכל הודעה". היא מבטיחה כי "נצא בשימוע ונפעל להבטיח צמצום משמעותי של התופעות האלו".