2 צפייה בגלריה
מיכל סלה ז"ל, דיאנה דדבייב ז"ל
מיכל סלה ז"ל, דיאנה דדבייב ז"ל
מיכל סלה ודיאנה דדבייב
(צילום: פייסבוק,באדיבות המשפחה )
לא בכל יום נחשף בית משפט למקרה כזה: תושבת אזור הדרום הגיעה אתמול (יום ה') לבית משפט השלום בבאר שבע כדי ללוות את בעלה השוטר שהואשם באיומים לרצוח אותה. "הוא היה פשוט נסער מחוסר שיתוף הפעולה לשלום בית", אמרה האישה שביקשה לתמוך בבעלה. השופט חיים פס השיב לה: "אני רוצה לומר לך שתי מילים: דיאנה רז (הכוונה לדיאנה דדבייב. א"ק), מיכל סלה".
לפי כתב האישום שהגישה המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), מערכת היחסים בין שוטר הסיור (49) מתחנת עיירות לאשתו עלתה על שרטון והיא ביקשה להתגרש. ביום הראשון של השנה החדשה, איים השוטר: "אני אקבור אותך, אני אגמור אותך חיה ואת יכולה להתקשר למשטרה מעכשיו".
לאחר מכן פנה השוטר לאשתו ואמר: "תקשיבי לי טוב טוב, ביום שתרימי טלפון ותגידי לי 'תשמע, הלכתי לעורך דין', תניעי את האוטו ותברחי כמה שיותר רחוק כי עורך דין לא יעצור אותי. אני לא אלך לעורך דין, אני בא לחפש אותך עם נשק ביד ולדפוק בך כדור. אני אלך לבית סוהר כל החיים, אני אתן את הכסף שלי לילדים שיתחלקו ביניהם ואני הורג אותך. את שומעת את המשפט טוב? תחרטי אותו טוב טוב אצלך במוח".
2 צפייה בגלריה
חיים פס שופט
חיים פס שופט
השופט חיים פס
(צילום: אתר בתי המשפט)
בכתב האישום מתואר כי מיד לאחר השמעת האיומים האישה יצאה מהבית ונמלטה לאחותה. הבעל השוטר יצא אחריה, אך נעצר על ידי כוחות משטרה שהזעיקה רעייתו. בבקשה למעצר השוטר עד תום ההליכים נגדו עלה כי האיומים שהשמיע הוקלטו על ידי האישה.
למרות האיומים החמורים, האישה ליוותה אתמול את הבעל לבית המשפט. נציגת מח"ש, עו"ד נטלי חגי, ציינה בדיון כי קיימים דפוסי אלימות קודמים של הנאשם כלפי אשתו, בהם שתלטנות כלכלית, קביעה של הנאשם עם מי תיפגש ועם מי לא, מתי להיפגש עם אחותה ומתי לא. "כל הנורות האדומות דולקות", אמרה עו"ד חגי והשמיע את הקלטות האיומים בפני השופט. "מדובר על מי שמבהיר באופן מלא שלהיפרד ממנו זה לא משהו אפשרי עבורה".

"אין סכנה לחיי"

"הוא היה פשוט נסער מחוסר שיתוף הפעולה לשלום בית", אמרה האישה בבית המשפט. "אני אומרת לבית המשפט מתוך ליבי, אין סכנה לחיי, וילדיי לנגד עיניי. אני בהתמוטטות טוטאלית, אני לגמרי לבד, אני מתחננת שתקלו עליו".
בשלב זה פנה השופט פס לאישה ואמר לה: 'יש לי שתי מילים אלייך - דיאנה רז (הכוונה לדיאנה דדבייב שנרצחה על ידי בעלה השוטר אמיר רז), מיכל סלה (שנרצחה על ידי בעלה אלירן מלול)". השופט אמר שאינו נוהג לעשות זאת, אך פנה למתלוננת באופן אישי לאחר ששמע את ההקלטה של בעלה.
"אני רואה שאת מוותרת על עצמך", אמר השופט פס בפנייתו הישירה למאוימת. "גם היום כשאת מדברת על הילדים שלך, את מוותרת על עצמך. עוד פעם את מתעלמת מעצמך. ההקלטה מצמררת. שומעים את הבליעה של הרוק שלך. אני לא יכול לקחת סיכון בשום צורה שהיא".
סנגורו של השוטר ביקש לשחרר אותו לחלופת מעצר, וציין כי מדובר בשוטר מצטיין שמשרת כמעט 30 שנה. השופט פס החליט בתום הדיון לשלוח את השוטר הנאשם לתסקיר שירות מבחן כדי לקבוע אם ניתן למצוא חלופה לצורך שחרורו בתנאים מגבילים. עד אז הוא יישאר מאחורי סורג ובריח.
"אלימות מילולית וסחיטה כלכלית הן אלימות לכל דבר ועניין ולא בנקל ניתן לשער סופם", קבע השופט בהחלטתו ואמר עוד כי מתלונת האישה עולה כי כבר כמה שנים היא מנסה לסיים את יחסיה עם בעלה השוטר, אך הוא מונע זאת ממנה.
השופט ציין עוד: "המתלוננת 'מקבלת' את הדין וממשיכה לחיות במערכת יחסים אותה אין היא רוצה. מדובר בהקלטה מצמררת. אין מדובר באמירות שנאמרו 'בעידנא דריתחא', הנאשם נשמע בהקלטה צלול, שקול ומתכוון לכל מילה אשר הוא אומר".
ממשטרת ישראל נמסר בעקבות האישום: "אנו רואים בחומרה כל התנהלות חריגה שאינה עומדת בקנה אחד עם נורמות ההתנהגות וערכי הארגון. עקב חומרת החשד, מיד עם פתיחת החקירה הוצא השוטר לחופשה כפויה. בהמשך ייערך לשוטר שימוע לשקילת המשך שירותו".
אם אישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560, או התקשרו בעצמכם. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, בערבית, ברוסית ובאמהרית.