יואל דוד לנאו בן התשע נהרג היום (רביעי) מפגיעת משאית שהובילה מערבל בטון בשדרות שרי ישראל בירושלים. לדברי עוברי אורח, אחיו הגדול היה לידו בזמן התאונה ונמלט בבהלה מהזירה לאחר הפגיעה. שתי נפגעות חרדה קיבלו טיפול במקום. נהג המשאית עוכב לחקירה לאחר שביצע שחזור בזירה.
הדיווח על הפגיעה התקבל בשעה 13:13 במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים. "כשהגענו למקום ראינו את הילד כשהוא לכוד מתחת למשאית וסובל מפגיעה רב מערכתית", סיפרה חובשת בכירה במד"א, רבקה אור. "ביצענו בדיקות רפואיות אבל לצערנו הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו".
4 צפייה בגלריה
יואל דוד ז''ל
יואל דוד ז''ל
נדרס למוות זמן קצר לאחר שחזר מקייב. יואל דוד ז''ל
בני משפחתו של יואל הם שליחי חב"ד באוקראינה. הוריו, הרב דניאל לנאו ורעייתו הרבנית נחמה, פועלים בקייב כבר 10 שנים. הרב דניאל הוא פוסק הלכה ואשתו מנהלת את גני הילדים היהודיים בעיר. בנוסף ליואל יש להם עוד ארבעה בנים. במהלך החודש האחרון שבו התקיימו חגי ישראל הם פעלו בקייב תחת אש ותרמו רבות לחיי היהודים שם.
יואל המנוח לקח חלק פעיל בשליחות כשנטל את ארבעת המינים ביחד עם עשרות יהודים, לצלילי ההפגזות והאזעקות בבירת אוקראינה. בתום החגים חזר יואל לישראל והשתלב במוסדות החינוך של חב"ד בירושלים. "כל משפחת חב"ד באוקראינה המומה, אבלה וכואבת בעקבות הטרגדיה. כולנו מאוחדים בשעה זו עם המשפחה היקרה", אמר הרב מרדכי לבנהרץ, מרבני העיר קייב ושליח חב"ד.
4 צפייה בגלריה
זירת התאונה בה נהרג הילד בירושלים
זירת התאונה בה נהרג הילד בירושלים
זירת התאונה
(צילום: דוברות איחוד הצלה)
4 צפייה בגלריה
זירת התאונה בה נהרג הילד בירושלים
זירת התאונה בה נהרג הילד בירושלים
(צילום: דוברות איחוד הצלה)
חובש איחוד הצלה יקיר שחר מסר: "למרבה הצער נאלצו לקבוע את מותו בזירה עקב אופי הפציעות הקשות מהן סבל. כמו כן הוענק בזירה סיוע על ידי יחידת חוסן של איחוד הצלה לשתי נפגעות חרדה שנתקלו בזירה הקשה".
כוחות משטרה ובוחני תאונות דרכים של המשטרה חוקרים את נסיבות התאונה, ולאחר שחזור שביצע כאמור נהג המשאית הוא עוכב לחקירה. מחקירה ראשונית עולה כי הנהג ביצע פנייה ימינה ברמזור ירוק ואז פגע בילד שחצה את הכביש במעבר חצייה, גם הוא ברמזור ירוק.
4 צפייה בגלריה
זירת התאונה בירושלים בה נהרג ילד בן 9
זירת התאונה בירושלים בה נהרג ילד בן 9
זירת התאונה בירושלים. נהג המשאית ביצע שחזור
(צילום: יואב דודקביץ')
אביו של הנהג אמר ל-ynet כי בנו, שעובד כנהג משאית יותר מארבע שנים, עדיין מתוחקר על ידי המשטרה וטרם הספיק לדבר איתו על התאונה. "אנשים אמרו לי שהוא ביצע פיגוע - זה דבר מכוער מאוד לומר. אנחנו נגד דברים כאלה, אני בעצמי עובד כמאבטח".
במקום מוצבים בתקופה האחרונה פקחים שמסדירים את התנועה באזור בגלל עבודות שמתקיימות בכביש. שמחה, תושב שכונת משכנות האומה הסמוכה לזירת התאונה, העביר ביקורת קשה על העירייה, העבודות ופקחי התנועה: "כל יום אני עובר פה, זה זוועת עולם. האסון הזה היה יותר מצפוי, כי המקום פה לא ראוי לשום דבר - לא להליכת אדם ולא למגורי אדם. גם בגלל העבודות, ועל הפקחים אני בכלל לא רוצה לדבר. זה פשוט זוועת עולם, אי אפשר ללכת פה".
גם מ', תושבת השכונה, הדגישה כמה העבודות באזור מסכנות את הולכי הרגל. "על המדרכה אי אפשר ללכת בכלל, אני חייבת לרדת לכביש בצומת הזו. במקום התאונה אין שפה למדרכה, הילד לא יכול היה לדעת עד איפה היה בטוח ללכת", תיארה. על פקחי התנועה באזור אמרה מ': "אין להם שליטה כאן. כל נהג עושה מה שהוא רוצה. זה ככה כבר חצי שנה לפחות".
פורסם לראשונה: 14:50, 26.10.22