ארגון הטרור משתמש באמבולנסים כמסתור: במשרד הבריאות בעזה, הנשלט על ידי חמאס, טענו ש-15 בני אדם נהרגו ו-26 אחרים נפצעו, בתקיפה היום (שישי) על אמבולנס ליד בית החולים שיפא שבעיר עזה.
2 צפייה בגלריה
האמבולנס שנפגע ליד בית החולים שיפא
האמבולנס שנפגע ליד בית החולים שיפא
האמבולנס בשימוש חמאס שהותקף באזור בית החולים שיפא
(צילום: AFPTV STRINGER / various sources / AFP)
שעות ספורות לאחר התקיפה, וההאשמות נגד ישראל בעקבות התמונות הקשות, אמרו בישראל בהודעה רשמית כי אותו אמבולנס הסיע חוליה של חמאס, שהייתה בסמוך לבית החולים שמתחתיו נמצאת מפקדת שליטה של חמאס.
"כלי טיס של חיל האוויר תקף אמבולנס שזוהה על ידי הכוחות ככזה שמשמש חוליה של חמאס, בסמוך לעמדה שלה בשדה הקרב", נמסר בהודעה שהועברה ל-CNN. "כמה מחבלים של חמאס חוסלו בתקיפה. יש לנו מידע שמראה שחמאס משתמש באמבולנסים להעברת מחבלים ונשק".
דובר מטעם משרד הבריאות בעזה טען מנגד כי האמבולנס היה חלק משיירה שיצאה מבית החולים בדרכה למעבר רפיח שבדרום הרצועה, ולצלב האדום נמסר על תנועתה.
2 צפייה בגלריה
הסוס שנפגע ליד בית החולים שיפא
הסוס שנפגע ליד בית החולים שיפא
(צילום: MOMEN AL-HALABI / AFP)
"אני מזועזע עמוקות", הגיב מזכ"ל ארגון הבריאות העולמי, טדרוס גברייסוס, לפני ההבהרה הישראלית. "אנחנו אומרים שוב - חולים, מטפלים, אמבולנסים, חייבים להיות מוגנים כל העת. תמיד", כתב.
במקביל, מנהל בית החולים האינדונזי שברצועה אמר כי פיצוץ עז מאוד הרעיד את בית החולים עקב ההפצצה הישראלית. "הדלק אזל לפני 48 שעות ובית החולים קורס לחלוטין. אנחנו סובלים גם ממחסור חמור בכוח אדם רפואי. ביצענו ניתוחים בשטח בגלל חוסר היכולות שלנו", טען. "קיבלנו יותר מ-50 פצועים מההפצצה הישראלית האחרונה, 40% מההרוגים והפצועים בהפצצה הם ילדים. אני פונה לגופים בינלאומיים שיספקו הגנה לשיירה הרפואית שאמורה לצאת מחר למעבר רפיח".

בתוך כך, המכון הצרפתי בעזה, שבו שוכן מטה סוכנות הידיעות הצרפתית (AFP), ניזוק אתמול מתקיפה על המגדל הגבוה בעזה. איש לא נפגע. משרד החוץ הצרפתי דרש הסברים מישראל, ושרת החוץ קתרין קולונה הביעה "תדהמה" מהתקיפה.
ב-AFP אמרו כי משרדיהם ברצועה הופגזו על ידי צה"ל וניזוקו. כל חברי הצוות כבר התפנו לפני כן מהרצועה. "אנחנו מגנים בחריפות את תקיפת המשרדים", אמרו.
בנוסף, בכירים אמריקנים דרשו מצה"ל להסביר את המתקפה האווירית על מחנה הפליטים ג'באליה, שלפי הפלסטינים נהרגו בה עשרות בני אדם.
גורמים אמריקנים וישראלים מסרו זאת ל"פוליטיקו", ולפי אחד מהם ממשל ביידן ביקש מישראל לפרט את מערך השיקולים מאחורי אותה תקיפה בצפון הרצועה, מוקדם יותר השבוע.