משרד הבריאות הפלסטיני הודיע היום (ראשון) כי מניין ההרוגים מתקיפות צה"ל מאז תחילת המלחמה עומד על 8,069. בדוח היומי של הפלסטינים צוין כי 7,955 בני אדם נהרגו ברצועת עזה, ו-114 בגדה המערבית. יותר מ-20 אלף נפצעו בעזה, וכ-2,000 בשטחי הפלסטינים ביהודה ושומרון. עוד ציינו הפלסטינים כי 73% מההרוגים ברצועת עזה הם ילדים, נשים וקשישים.
סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם לפליטים (אונר"א), שהיא הספקית הגדולה ביותר של סיוע הומניטרי בעזה, כמעט מיצתה את מאגרי הדלק שלה והחלה לצמצם את פעילותה באופן משמעותי. מאז 21 באוקטובר נכנסו 84 משאיות סיוע לעזה דרך מעבר רפיח. ארגון הבריאות העולמי מתאם סיוע עם הסהר האדום הפלסטיני כדי להקל על משלוח האספקה לבתי חולים.
2 צפייה בגלריה
חאן יונס
חאן יונס
הריסות בחאן יונס
(צילום: Ahmad Hasaballah/Getty Images)
הכותרת
להפוך את עזה ל"שטח B נחות" | היום שאחרי המלחמה עפ"י יעקב נגל
19:59
לפי משרד הבריאות הפלסטיני, 34% מבתי החולים בעזה אינם עובדים, ו-65% ממרכזי הבריאות לעזרה ראשונה סגורים. עוד דווח כי יותר מ-37 אלף בני אדם מקרב העקורים סובלים ממחלות לא מידבקות ובכללם 4,600 נשים בהיריון. 15% מהעקורים סובלים מהיעדר מצרכים בסיסיים, ורוב מרכזי המקלט אינם מצוידים וחסרים מזרנים ומיטות רפואיות.
46 מתוך 72 מרכזי הבריאות הפסיקו את פעולתם בעקבות הפצצות והתרוקנות הדלק. בין מוסדות הבריאות שנסגרו: בית חולים בינלאומי למחלות עיניים, בית חולים פסיכיאטרי, בית חולים לילדים ובית חולים שיקומי.
2 צפייה בגלריה
חאן יונס
חאן יונס
מחסור חמור בתרופות
(צילום: AP Photo/Fatima Shbair)
משרד הבריאות הפלסטיני הצביע על מחסור חמור בתרופות, ציוד וכוח אדם שנדרשים לדבריו במספר רב של נפגעים, בנוסף לירידה החדה בכמות הדלק הדרושה להפעלת חשמל. עוד נמסר כי בעקבות כך מבוצעות פעולות כירורגיות ללא הרדמה ובסיוע של פנסי טלפונים ניידים.
מספר העקורים מבתיהם ברצועת עזה מוערך בכ-1.4 מיליון אזרחים. 629 אלף עקורים הועברו ל-150 מקלטי חירום שמיועדים לאונר"א. מדוח משרד הבריאות הפלסטיני עולה כי 45% מיחידות הדיור ברצועת עזה נהרסו כתוצאה מתקיפות מהאוויר, מהיבשה ומהים. 27,781 יחידות דיור נהרסו לחלוטין ו-150 אלף באופן חלקי. כמו כן נהרסו או יצאו משימוש 12 מתקני בריאות.
עוד מציינים הפלסטינים כי במרכזי המקלטים נוצר עומס יתר של תפוסה, והוא עומד כעת על ממוצע של 250%. לדבריהם, נתון זה מהווה סיכון להתפרצות מחלות. כמו כן צוין כי נפגעים רבים עדיין נעדרים מתחת להריסות.