יום חג במגדל העמק: לאחר ההודעה על כך שהענקית העולמית אינטל רוכשת את מפעל טאואר הוותיק, החלו לצוץ בעיר החיוכים, האופטימיות ומעל לכול הגאווה המקומית. יצרנית השבבים נמכרה הישראלית תמורת 5.4 מיליארד דולר, והעסקה צפויה להיסגר סופית בעוד כשנה – בכפוף לאישורים רגולטוריים ואישור בעלי המניות של טאואר.
"בשבילנו זה חג", אומר שאול זגורי, שמחזיק יחד עם אשתו חגית בבעלות על מזנון מהיר שממוקם בכניסה למפעל טאואר. "העובדים מטאואר מגיעים אלינו קבוע. למרות שיש להם חדר אוכל במפעל, הם מגיעים אלינו למזנון ואוהבים את האוכל שלנו. שמענו בבוקר שאינטל קנתה אותם, וזה כבוד גדול לעיר. אינטל היא מעצמה ענקית, העובדה שהם נכנסים לעיר נותנת לנו תחושה טובה. אני מזמין את אנשי אינטל לבוא לאכול אצלנו".
1 צפייה בגלריה
אינטל טאואר
אינטל טאואר
"אינטל היא מספר 1 בעולם"
(אינטל, טאואר)
הנהלת טאואר שלחה סייר ביטחון שיסייר בין שתי הכניסות למפעל הענק, כדי לוודא שעובדי המפעל לא חורגים מפרוטוקול ההנחיות האמריקני ולא משוחחים עם עיתונאים. העובדים, אם מתוך חשש ממחלקת הביטחון או מתוך רצון לשמור על פרטיות, העדיפו לא לדבר עם הכתבים.
"כל מי שפגשתי בפנים ממש מרוצה, הם שמחים להיות שייכים לאינטל, אינטל זה מספר 1 בעולם", אמר בחיוך יוסף, עובד קבלן שיצא משערי המפעל, וסיפר שראה בעיקר עובדים שמחים סביבו.
מוראד, עובד קבלן נוסף שיצא משערי המפעל, הוסיף בגאווה: "אני עובד כאן כמה חודשים, התחושה של העובדים היא שהם יקבלו תנאים טובים יותר מאלה שהיו עד עכשיו. מבחינתי הכול רגיל כי אני לא עובד של טאואר, אבל אני מאמין שיהיה להם טוב יותר".

"מאמין שבקרוב יתווספו עוד אלפי עובדים"

ראש העיר, אלי ברדה, הגיע לשערי המפעל כדי לברך את הנהלת טאואר על הבשורה הדרמטית. טאואר נחשבת למעסיק הגדול במגדל העמק, ומעסיקה כ-2,000 עובדים בשני מתחמי ייצור גדולים.
"מגדל העמק היא מוקד תעשייה אזורי גדול. העובדה שחברת ענק עולמית כמו אינטל רכשה את טאואר היא יום חג לעיר שלנו", אמר ברדה. "כ-700 מבין עובדי המפעל הם תושבי העיר. אינטל הענקית הביעה אמון בעיר ובתעשייה שלה. בהכירי את מגמת ההתרחבות של אינטל בישראל, אני מאמין שבקרוב היא תגדיל את מפעל טאואר ותוסיף אליו עוד אלפי עובדים מבין תושבי העיר".
אלי ברדהאלי ברדה
בתוך כך, לאון פרץ, יו"ר מרחב עמקים צפוני בהסתדרות הכללית, שיגר מכתב לדלית דהן, סמנכ"לית משאבי האנוש בטאואר, ובו דרישה להענקת מענק לעובדי המפעל – כמקובל במפעלים אחרים.
"אנו דורשים כבר במועד זה לקבוע איתנו תאריכים למשא ומתן לצורך תגמול העובדים בגין המכירה", כתב פרץ. "אני מתריע בפניכם שלא להתערב בהתארגנות הראשונית של עובדי המפעל בכל דרך, ולא לנקוט פעולות אסורות הפוגעות בהתארגנות – ובכלל זה לא לפגוע במי מהעובדים על רקע חברותם בהסתדרות או בוועד הפעולה".