1 צפייה בגלריה
קורות חיים אילוסטרציה מחשב
קורות חיים אילוסטרציה מחשב
בקרוב יהודי התפוצות ישתלבו בתעשיית ההייטק הישראלית?
(צילום: shutterstock)
תוכנית "ישראל טק", שבמסגרתה יאתרו ויעלו ארצה יהודים וזכאי חוק השבות לתקופה של שנה-שנתיים לעבודה בהייטק, תאפשר לתעשיית ההייטק הישראלית להעסיק עובדים נוספים בעלי רקע טכנולוגי ותעזור למדינה לחבר את יהודי התפוצות. התוכנית תתמקד תחילה בדרום אמריקה וארצות הברית, ולאחר מכן תורחב לשאר העולם.
מדובר ביוזמה משותפת של שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה אורית פרקש-הכהן, ושל שר התפוצות נחמן שי, בשיתוף עם הסוכנות היהודית ורשות החדשנות. התוכנית מיועדת לבוגרי תארים במקצועות ההייטק - הטכנולוגיים או העסקיים, והיא תכלול השמה בתעשיית ההייטק בישראל במסגרת רילוקשיין. חזון התוכנית הוא "דיפלומטיה באמצעות חדשנות", במרכזו עומדת השאיפה לייצר קשר בלתי אמצעי בין יהודי התפוצות לישראל באמצעות ההייטק הישראלי שמחזק את שמה הטוב של המדינה.
בין עיקרי התוכנית הרב-שנתית: הקמת מערך מיתוג ושיווק ממוקד שיערוך קמפיינים לכלל קהלי היעד; תמרוץ גופי הכשרה והשמה לאתר כוח אדם מתאים מרחבי העולם היהודי ולבצע פעילויות מיון, השמה והכשרה בהתאם לנדרש; בניית מנגנון לליווי ויצירת מעטפת חברתית וכלכלית ייחודית ליהודי התפוצות שיבצעו רילוקיישן לישראל.
אורית פרקש הכהןאורית פרקש הכהןצילום: EPA
השרה פרקש-הכהן: "התוכנית תעזור להתמודד עם משבר כוח האדם החריף בהייטק. להייטק הישראלי יש שם עולמי, שחוצה גבולות ויבשות. אנחנו מאמינים שהוא גם יסייע לנו לחזק את הקשר עם יהודי התפוצות". השר שי: "אנו עומדים בפתחו של פרויקט ייחודי מסוגו. 'ישראל טק' היא תוכנית חדשנית ומרתקת, שתעניק הזדמנות ראשונה מסוגה לצעירות וצעירים יהודים בעולם להגיע לישראל, ללמוד ולהתפתח בעולמות ההייטק, ומנגד לתרום מכישוריהם לחיזוק עולם הטכנולוגיה הישראלי ברעיונות גלובליים ומגוונים".