הסייעת רואן עבד אל-חי (32), החשודה באלימות כלפי פעוטות שבהם טיפלה במסגרת עבודתה ב"גן של סיגל" בהוד השרון, נעצרה שלשום פעם נוספת עקב התפתחות בחקירה, לאחר ששוחררה למעצר בית בשבוע שעבר. מעצרה הוארך אתמול בארבעה ימים נוספים. במקביל, לגן הוצא צו סגירה מינהלי ל-60 יום.
המשטרה פתחה בחקירה בעקבות חשד של אחת האמהות בגן הפרטי כי פוגעים בבתה, ועקב הקלטות מהגן שחיזקו חשד זה. לנוכח חשדה של האם ותיעודי מצלמות האבטחה מהגן, מפקחות של משרד החינוך הגישו תלונה במשטרה לאחר שהוזעקו וצפו בסרטוני הווידאו.
במשטרה הוחלט לעצור את עבד אל-חי, תושבת טירה, לאחר צפייה ראשונית במשטרה בחלק מהסרטונים, שהעלו כאמור חשד לתקיפת הפעוטות. ביום רביעי האחרון הובאה הסייעת לבית משפט השלום בפתח תקווה, שם ביקשה המשטרה להאריך את מעצרה בחמישה ימים להמשך חקירה בחשד לתקיפת סתם של חסר ישע על ידי אחראי.
1 צפייה בגלריה
הסייעת החשודה בהתעללות רואן עבד אל חי
הסייעת החשודה בהתעללות רואן עבד אל חי
הסייעת החשודה בהתעללות רואן עבד אל חי
על פי החשד, הסייעת נקטה באלימות נגד תינוקות בגן, ותועדה בסרטונים כשהיא מטיחה תינוק על מזרן בריצפה, מאכילה בכוח תינוק אחר, מטלטלת, מאכילה באגרסיביות ואוחזת בכוח בצווארו של תינוק נוסף. בחקירתה טענה עבד אל-חי כי אמרה למנהלת הגן שהיא לא יודעת כיצד לטפל בילדים. בהחלטתה קבעה השופטת לימור חלד רון שמדובר במעשים ברף נמוך, והחליטה לשחרר את הסייעת למעצר בית למשך חמישה ימים ובתנאים מגבילים. מנהלת הגן עוכבה גם היא לחקירה, שבסיומה שוחררה גם היא למעצר בית של חמישה ימים.
המשטרה החליטה לעצור פעם נוספת את עבד אל-חי לאחר שהתברר מצפייה בצילומי מצלמות האבטחה כי תועדה במקרי אלימות נוספים כלפי הפעוטות בגן. בהקלטות שומעים בין היתר את הסייעת צועקת על פעוטה "תשימי בפה, בואי שבי, בואי שבי. אני לא אוהבת דברים שאת עושה", ברקע בכי מתפרץ של הפעוטה. בהקלטה אחרת שומעים את עבד אל-חי צועקת באגרסיביות על פעוטות כבני שנה לאסוף ספרים, ובהקלטה נוספת ניתן לשמוע לכאורה פעוט בעודו חוטף מכות מהסייעת בעת החלפת חיתול, כשהיא צועקת עליו "חלאס, תיישר את הרגליים שלך!".
כאמור, בית המשפט השלום בפתח תקווה האריך את מעצרה אתמול בארבעה ימים נוספים. מהמשטרה נמסר כי "עם התקדמות החקירה נאספו ראיות נוספות להתנהגות אלימה של הסייעת כלפי כמה פעוטות בגן, הכוללת הטחה על מזרן והכאתם". עוד אמרו במשטרה כי ביום חמישי האחרון משרד החינוך הוציא לגן צו סגירה מינהלי למשך 60 יום.
עורכי הדין שיר אהרונסון ובן מעוז, המייצגים את הורי הפעוטות, מסרו: "ככל שהחקירה מתקדמת אנו נחשפים לעוד ועוד מקרים של התעללות ופגיעה קשה בילדי הגן, במקום שאמור היה להוות עבורם בית חם ואוהב. נראה כי גם הידיעה שהגן מצולם לא מנעה מהחשודה לבצע את הזוועות בילדים חסרי הישע. אנו מחזקים את המשפחות בימים קשים אלה ונמשיך לעשות את כל הדרוש על מנת שימוצה עמה הדין".