1 צפייה בגלריה
נעם חומסקי
נעם חומסקי
נעם חומסקי. לעזאזל העובדות
(צילום: AP)
פרופ' איאן לוסטיק מאוניברסיטת פנסילבניה פרסם מאמר מיד לאחר טבח 7 באוקטובר. עזה, טען המלומד, היא בעצם כלא, והפתרון הוא פירוק הכלא. "זה ידוע עד כמה ברוטליים יכולים להיות אסירים נמלטים", הוא כתב, כלומר הצדיק, את זוועות חמאס. הפרופסור הזה, בדיוק כמו כל שופרות התעמולה האקדמיים של חמאס, לא הזכיר במילה אחת, רק אחת, את סירוב ארגון הטרור לכל הצעה של הקהילה הבינלאומית להסרת הסגר.
לפני עשור הוא פרסם מאמר תחת הכותרת: "ישראל יכולה להרוויח מחמאס". לקרוא ולשפשף את העיניים. לוסטיק הוא תומך מוצהר ב-BDS, כלומר חיסול ישראל. כמה מוחות של סטודנטים הוא כבר הרעיל? הוא גם מראשוני התומכים ב"מדינה אחת". יואיל נא לוסטיק לקלוט בשכונת היוקרה שבה הוא גר תומכי דאעש שחושבים שצריך להשמיד את ארה"ב. אחר כך, רק אחר כך, וכבעל ניסיון, יספר לנו האם כדאי להקים מדינה אחת עם תומכי חמאס. עד אז, הוא מתבקש לסתום את הפה.
ד"ר שרה רוי מהרווארד מקדישה את חייה, כבר שני עשורים, להענקת לגיטימציה לחמאס. "אני בת לניצולי שואה", היא דואגת לציין בכל פרסום בשירות החמאס. את השקעות העתק במנהרות ובתעשיית המוות, כמומחית לכלכלה הפלסטינית, היא אף פעם לא טרחה להזכיר. למה לבלבל לעצמה את התיאוריות עם עובדות?
"לערביי ישראל", אמר נעם חומסקי, שנחשב לגדול האינטלקטואלים בשיח הציבורי בעולם, "אין אפשרות לרכוש תשעים אחוז מהאדמות בישראל". הנה לנו טענה מנצחת כדי להוכיח שישראל היא מדינת אפרטהייד. יש רק בעיה אחת. לא היה ולא נברא. אבל לעזאזל העובדות. העיקר שיש תיאוריות. פיגועי התופת בארה"ב, כתב פרופ' חואן קול, שהיה נשיא MESA (ארגון המרצים ללימודי המזרח התיכון), התרחשו גם בגלל מה שעשתה ישראל בג'נין. ובכן, פיגועי התופת היו ב-2001. הקרב הקשה בג'נין היה ב-2002. יש גבול לשקרים? אין גבול.
אפשר להמשיך. ונדמה שככל שמדובר באוניברסיטה יוקרתית יותר – כך כמות העיוותים והשקרים גדולה יותר. המכנה המשותף של כל הפרופסורים הללו הוא לא התיאוריות ההזויות. המכנה המשותף הוא שהם העניקו לעצמם פטור מעובדות. כבר כתבתי ספר על אינטלקטואלים מסוגו של לוסטיק. ומאז שכתבתי הם סיפקו לי חומרים לעוד שני ספרים.
בן-דרור ימיניבן-דרור ימיניצילום: אביגיל עוזי
בשנים האחרונות חיפשתי, ולא מצאתי, פרופסור אחד מהעדר המוכר, שיספר לסטודנטים שלו שערוץ החמאס מטיף להשמדת יהודים ונוצרים. ולא שמעתי פרופסור אחד שמספר לסטודנטים שלו שחמאס, כאמור, דחה כל הצעה להסרת הסגר. ולא שמעתי מאף אחד מהם ביקורת על כך שאת כספי העתק שקיבל העדיף הארגון להשקיע בתעשיית מוות ולא בשגשוג. הם יפיצו כל פיפס של איתמר בן גביר או בצלאל סמוטריץ' כדי להוכיח שישראל היא מדינה גזענית, אבל הם יתעלמו מקריאות השמדה של ראשי חמאס.
יש בארה"ב אינטלקטואלים ואנשי אקדמיה ישרים והגונים. אבל הם במיעוט. הם בהתגוננות. קולם בקושי נשמע. והאינטלקטואלים מקבוצת הרוב הם מחלקת התעמולה של החמאס והג'יהאד. הם מנגנון שפועל בשירות ציר הרשע. הם לא רק בעיה של ישראל. הם בעיה של העולם החופשי.
  • המאמר המלא מתפרסם בסוף השבוע ב"המוסף לשבת" של "ידיעות אחרונות"
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו opinions@ynet.co.il