מטס יום העצמאות הלהיב את הצופים בו אתמול (רביעי) כמיטב המסורת, אבל התלוו לו גם שתי תקלות בכלי טיס - שהסתיימו ללא נפגעים. באחת מהן נפגע מטוס קרב מציפור, ובתיעוד שמופיע כאן וצולם מעל קריית מלאכי נראה אירוע אחר - "בריחה" של מטוס קרב מסוג "ברק" (F-16) ממבנה כדי להתחמק מציפורים.
1 צפייה בגלריה
(צילום: רן מאיר)
מוקדם יותר פרסמנו כאן בטעות שהתיעוד מתייחס לאירוע שבו היה מעורב מטוס "אדיר" (F-35), שבו פגעה ציפור וגרמה לו נזק קל. הטייס נחת תוך זמן קצר בבסיס נבטים, והמטוס הועבר לטיפול ותיקון טכני. לא היו נפגעים באירוע.
מלבד התקרית במעורבות מטוס ה"אדיר", נאלץ מסוק מסוג אפאצ'י שהשתתף גם הוא במטס לנחות ליד הרצליה. גם באירוע הזה, כאמור, לא היו נפגעים, ובצה"ל מסרו כי "נדגיש כי לא התבצעה נחיתת חירום".
במטס נטלו חלק מטוסי קרב, מסוקי קרב, מסוקי סער, מטוסי תדלוק ותובלה וכלי טיס מאוישים מרחוק (כטמ"ם), שאותם מתפעלים משרתי חיל האוויר בסדיר ובמילואים. בנוסף, השתתפו מסוקי משטרת ישראל ומטוסי הכיבוי כביטוי לשיתוף הפעולה בין זרועות הביטחון.
לרגל יום העצמאות ה-75 למדינה, השתתפו במטס גם עשרות טייסים מצבאות זרים: ארה"ב, גרמניה, בריטניה ואיטליה, כחלק משותפות בין ישראל למדינות. המטסים הזרים טסו בשמי הארץ, וחלקם לוו במטוסי חיל האוויר הישראלי.