3 צפייה בגלריה
קלנסווה
קלנסווה
"מפקירים את התושבים". עמודי תקשורת שקרסו מפגיעת משאית, קלנסווה
עמודי תקשורת של חברת בזק מוצבים בכל רחבי הארץ בבטחה, אך בחברה הערבית המצב שונה: עמודים רבים הותקנו בצורה מסוכנת, עומדים בפני סכנת קריסה וחלקם אף קרסו סמוך לבתי ספר ומבני ציבור.
בעיר קלנסווה קרסו היום (ג') כמה עמודים מפגיעת משאית. תושבי העיר אמרו ל-ynet: "התקשרנו בבוקר לבזק ולא היה מענה. רק אחרי שעות הם הגיעו והמצב לא השתנה, למרות שמדובר במקרה חמור. הם מפקירים את התושבים ואולי אחרי שיקרה אסון הם יתחילו לדבר ונשמע התנערות מאחריות. תלמידים עוברים באזור הזה, אבל ככל הנראה הסכנה לא מעניינת".
3 צפייה בגלריה
טמרה
טמרה
"פנינו - אבל אין מענה מהחברה" . עמודים בטמרה ובבאקה אל-גרבייה, בהם גם העמוד שפגע ברכב
בשכונת אלדרדס בעיר באקה אל-גרבייה הוצב עמוד משופע המחובר למוט ברזל ועמוד נוסף הקשור בחבל. תושבי השכונה אמרו כי תלמידים ומורים עוברים שם כל יום, וסכנת החיים מורגשת וברורה. עמוד נוסף נמצא בסכנת קריסה, סמוך לבית הספר אלכוראזמי בעיר. לטענת מורי ותלמידי בית הספר שהתלוננו, הם פנו לבזק אך חברת התקשורת לא נתנה פתרון למצב.
אתמול בטמרה אישה נפצעה באורח קל מפגיעת עמוד ברכב. תושב המקום אמר: "ידענו שהעמוד יקרוס בשלב מסוים. היו פניות לטפל בו אבל לא היה מענה מהחברה. למרות מה שהתרחש, העמוד עדיין נמצא במקום ולא תוקן".
תושבי טייבה המתגוררים סמוך למתנ"ס בעיר התלוננו על עמוד שעלול לקרוס, וגם כאן מרגישים שאין מענה, אלא "רק הבטחות", לדברי אחד התושבים. אחרים בעיר התלוננו על תקלה ברשת האינטרנט מלפני יותר מחודש ימים. ברשותם התכתבויות עם נציגי החברה - אך השירות עליו הם משלמים לא תוקן. "זה יחס חמור, שמראה עד כמה יש זלזול בפניות. אם אנחנו חייבים להם כסף החברה תפנה לעורכי דין, אבל כשאנחנו סובלים אנחנו לא מקבלים את השירות הנדרש אלא הבטחות באוויר. הגיע הזמן לעצור את היחס הזה, ולא לעבור עליו בשתיקה". הם הוסיפו "אנחנו תמיד מנסים, אבל בחברת בזק אין מענה. אם זה היה ביישוב יהודי היחס היה אחר".
3 צפייה בגלריה
"הם צריכים להתבייש". עמודי בזק ביישובים ערביים נוספים
"הם צריכים להתבייש". עמודי בזק ביישובים ערביים נוספים
"הם צריכים להתבייש". עמודי בזק ביישובים ערביים נוספים
גם בדיר חנא ובכפר יאסיף התושבים התלוננו על עמודים לא בטיחותיים בסכנת קריסה. גם בכפר יאסיף התלוננו על עמוד שנמצא על מדרגות ועליו בטון. תושבים בכפר יאסיף אמרו ל-ynet: "בזק צריכים להתבייש. ביישוב יהודי זה לא היה קורה".
אך הבעיה לא נגמרת רק בתשתיות התקשורת. תושבים מכפר קאסם התלוננו על ניתוק חשמל ברחובות אחת השכונות מזה חודש, לאחר שמישהו ככל הנראה פגע במערכת. הם אמרו כי "פנינו לחברה בכדי שיטפלו ולא מגיעים. בשעות הלילה הכול חושך. על החברה לכבד את התושבים ולא לזלזל ולהפקיר את האזרחים".
מחברת בזק נמסר: "משאית גבוהה שנסעה הבוקר בשכונה בקלנסווה תלשה את כבלי התקשורת ממקומם. בעקבות כך, נפלו הכבלים לרצפת הרחוב. בתוך כך, התושבים חתכו את הכבלים שעל המדרכה על מנת לפנות מקום מעבר, דבר שיצר חבלה גדולה עוד יותר בתשתיות החברה שבמקום. עם היוודע הדבר לבזק, נשלח למקום צוות שהחל בעבודות. לצערנו, מדובר בחבלה גדולה והטיפול בה מורכב. לגבי שאר התלונות לא נמסרו לנו מספיק פרטים על מנת לאתר את המקומות".
מחברת החשמל נמסר: "משאית פרטית פגעה במרכזיית תאורה בכביש והרסה אותה כליל. האחריות לשיקום וחידוש המרכזייה היא של עיריית כפר קאסם. רק לאחר ביצוע השיקום על ידי העירייה, חברת החשמל תוכל לבצע בדיקת מתקן ולחדש את אספקת החשמל".