2 צפייה בגלריה
סגן נ', סגן י' וסגן א' בוגרי מכינת תבור מסיימים קורס טייס
סגן נ', סגן י' וסגן א' בוגרי מכינת תבור מסיימים קורס טייס
הטובים לטיס. סגן נ', סגן י' וסגן א'
(צילום: דובר צה"ל)
בין בוגרי קורס הטיס הנרגשים שיעמדו מחר (יום חמישי) על מגרש המסדרים יהיו סגן א' מהגולן, סגן י' מהשרון וסגן נ' מהמרכז, בוגרי מכינת תבור בנוף הגליל.
"אין לי במשפחה אף טייס", הפתיע סגן א'. "ידעתי מגיל צעיר שאני רוצה לעשות שירות משמעותי. שנת השירות בתבור נתנה לי ארגז כלים שבזכותו עברתי מצוין את הקורס. הגענו לקורס שישה מתבור וסיימנו שלושה. זה הישג מדהים שמעיד על ההכנה הטובה שעברנו".
בדיוק לפני שלוש שנים ציינה מכינת תבור עשור להקמתה, והתגאתה בבוגרי המחזור העשירי שלה שעמדו לפני גיוס לקורס טיס, קורס חובלים, 669 ועוד יחידות מובחרות. השבוע חוגגים במכינה עם שלושה בוגרי המחזור העשירי שסיימו את קורס הטיס, ועם שלושה בוגרי המחזור ה-11 שסיימו את המסלול היוקרתי של שייטת 13.
2 צפייה בגלריה
סמ"ר ג', סמ"ר א' וסמ"ר נ' בוגרי מכינת תבור מסיימים מסלול שייטת
סמ"ר ג', סמ"ר א' וסמ"ר נ' בוגרי מכינת תבור מסיימים מסלול שייטת
בוגרי המסלול של שייטת 13. סמ"ר ג', סמ"ר א' וסמ"ר נ'
(צילום: דובר צה"ל)
אחד מהם הוא סמ"ר נ', מיישוב קהילתי במרכז. "מגיל תשע שחיתי כספורטאי מקצועי, אבל מבחינתי לסיים מסלול בשייטת הרבה יותר חשוב מאשר להגיע לאולימפיאדה", הוא סיפר בגאווה. "השתתפתי בתחרות שחייה לזכר גל רודובסקי ז"ל (לוחם שייטת שנהרג באסון בלבנון - י"מ), וכשקראתי עליו זה דחף אותי להגיע לשייטת. במכינת תבור ספגתי ערכי מצוינות ואהבת הארץ, וקיבלתי כלים להתמודד עם האתגרים. התחלנו שלושה מהמכינה וכולנו סיימנו את המסלול".
גלעד שגב, ראש מכינת תבור, אמר כי "קיבלנו יותר מ-3,000 פניות של צעירות וצעירים להירשם לשנה הבאה. זו העדות הטובה ביותר להצלחה שלנו. אנחנו מדרשה למנהיגות, ומבחינתנו הבסיס הוא דוגמה אישית, הקרבה ונתינה". רונן פלוט, ראש עיריית נוף הגליל, הוסיף: "מכינת תבור היא חוד החנית של החברה הישראלית, ואני גאה שהנוער האיכותי של נוף הגליל מתחנך בה". עמית דרי, מנכ"ל עמותת תבור, סיכם: "מכינת תבור חרתה על דגלה חינוך לערכים, הכנה לשירות משמעותי בצה"ל ומצוינות. אנחנו גאים בעובדה ששישה מבוגרינו סיימו את המסלולים המאתגרים ביותר בצה"ל ויתרמו למדינת ישראל".