109 ימים חלפו מאז 7 באוקטובר, אז נלקח בשבי גם יגב בוכשטב יחד עם אשתו רימון קירשט בוכשטב, שמאז שוחררה במסגרת העסקה הקודמת לאחר 53 יום בשבי.

היום (שלישי) הוא יום הולדתו ה-35 של יגב, וכדי לציין אותו משפחתו בחרה במיזם התנדבותי של הכנת עוגות. אחותו נופר ואמו אסתר סיפרו ב-ynet Live על המיזם, המפגש שנערך אתמול עם רה"מ נתניהו והתייחסו גם לאסון הקשה, שבו נהרגו 21 חיילי מילואים.
"התעוררנו כולנו לבוקר מאוד קשה, לטרגדיה, 21 חיילים, טרגדיה נוראה", אמרה נופר. "התעוררנו ובאמת כל כך קשה לקום בבוקר. אנחנו הולכים לישון כל יום בהרגשה שאולי. אני אישית הולכת לישון בהרגשה שאולי הבוקר יהיו איזשהו חדשות טובות, אולי הבוקר יהיה טוב יותר, ואנחנו מתעוררים ושוב פעם שומעים בשורות כל כך קשות. 21 חיילים שנהרגו בקרב, ועוד יום שהחטופים לא חזרו ועוד הותר לפרסום - ובאמת, אלו כבר חדשות שכל כך קשה להכיל. והכול מתערבב היום ביחד עם יום ההולדת של יגב".
2 צפייה בגלריה
בוכשטב יגב
בוכשטב יגב
יגב בוכשטב
אירוע כזה, כמובן מורכב לכל ישראל הבוקר, אבל איך זה משפיע על הלך הרוח שלכן? אסתר: "זה יום מאוד עצוב, מאוד קשה לנו לשמוע. אני קיבלתי את ההודעה בטלפון, כי כבר הייתי ערה. אין לי מה להגיד, זה אירוע מטלטל, זה עוד יום ועוד יום שאנחנו מרגישים שהמלחמה הזאת לוקחת עוד ועוד אנשים צעירים, אנשים טובים, אין לנו מה להגיד".
על הפגישה עם נתניהו, שבה נכחה אסתר, היא אמרה: "אני יכולה להגיד שהמשפחות כל יום על הקצה והקצה הזה מתחיל להיות קשה. וחוסר האונים וחוסר ההבנה מה הולך להיות הוא קשה, והייתה איזו עליית מדרגה אתמול. רה"מ אמר שיש, כמו שפורסם אתמול, איזה מתווה ישראלי, עסקה על השולחן. אני מקווה שיש איזו היתכנות ושיהיה משהו מזה, שהחטופים ייצאו כולם".
איך התרשמת באמת מרוח הדברים של רה"מ, מהשיחה הזאת? "עד שאני לא אראה משהו בפועל קורה, אני כבר לא מאמינה. זה לא שאני לא סומכת, אני פשוט כל כך מפחדת לחשוב שיש משהו מיידי ולא קורה כלום והציפיות האלה הורגות. אני מחכה לראות בפועל מה קורה ולראות משהו ממשי כמו שרימון והחטופות האחרות חזרו ואז אני אוכל להגיד תודה".
2 צפייה בגלריה
נופר (מימין) ואסתר בוכשטב, אחות ואמא של יגב שחטוף בעזה - משפחות ומכרים של חטופים חוסמים את כביש הגישה לקריה
נופר (מימין) ואסתר בוכשטב, אחות ואמא של יגב שחטוף בעזה - משפחות ומכרים של חטופים חוסמים את כביש הגישה לקריה
נופר ואסתר בוכשטב
(צילום: סיון חילאי )
נופר סיפרה על ההתמודדות של רימון והציפייה המתמשכת לחזרתו של יגב. "הם מהזוגות שבאמת לא נושמים אחד בלי השנייה", היא אמרה. "והיא ממש השאירה את החצי שלה שם, וזה מאוד קשה לה להתמודד ולהתאושש כשהיא יודעת מה הוא עובר. כל ההתמודדות של כל החטופות שחזרו לפה, אבל השאירו מישהו מאחור זו התמודדות באמת בלתי אפשרית. היום היא הכינה יחד איתנו עוגות והיא תחלק אותן איתנו בעמותות".
במסגרת אותו מיזם אספה משפחתו של יגב אלפי עוגות מאנשים פרטיים, מתנועות נוער, קיבוצים, מקומות עבודה ורבים אחרים שנרתמו לעזור - את העוגות הללו הם ארזו והוסיפו סיפור קצר על בוכשטב וחילקו בין מספר עמותות. "אני חושבת שבתקופה כל כך קשה וביום כזה במיוחד, האחדות פה והנתינה לאחר אלה הדברים הכי חשובים, ואלה הדברים שגם נותנים לנו קצת תקווה ואופטימיות, שמשהו טוב יותר יוכל להיות פה בהמשך", אמרה נופר.