1 צפייה בגלריה
יורם קצב
יורם קצב
יורם קצב
(מתוך פייסבוק )
יורם קצב, אחיו הצעיר של משה קצב, נעצר אתמול בחשד להפצת חשבוניות פיקטיביות עבור ארגוני פשיעה במסגרת חקירה של הלבנת הון בסך כחצי מיליארד שקל. אתמול בית המשפט השלום בראשון לציון הורה לשחררו למעצר בית, אך המשטרה הגישה ערר - ובית המשפט המחוזי בלוד האריך היום את מעצרו עד ליום ראשון.
בין הנחקרים בפרשה נמצאים גם עבריינים מוכרים ובעלי חברות בנייה, כוח אדם והשכרת רכב. במשטרה מייחסים לחשודים גם עבירות של סחיטה באיומים, קבלת דבר במרמה ושימוש כוזב במסמכי תאגיד.
במשטרה מסרו אתמול כי עם מעבר החקירה לשלב הגלוי, פשטו שוטרי היחידה הכלכלית בלהב 433 עם אנשי חקירות מכס ומע"מ על עשרות בתים, עסקים, חלפני כספים וחברות קבלניות בכל רחבי הארץ. במהלך הפשיטה נתפס רכוש בשווי מוערך של עשרות מיליוני שקלים על-מנת לחלטו בהמשך להליך המשפטי.
במהלך החקירה הסמויה, שנוהלה בליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה ובשיתוף פעולה של להב 433 ורשות המיסים, ביצעו החוקרים מיפוי של החברות הרבות ששימשו את החשודים לעבירות המס והלבנת ההון. לפי החשד, גורמים עברייניים השתלטו תוך סחיטה באיומים על עסקים שונים, והשתמשו בחשבוניות של בעלי העסקים ככיסוי על תעבורת הכספים.
עורכי דינו של קצב, עמית חדד, אלי פרי ואבי אלבו, מסרו כי "מרשנו נחקר במסגרת פרשיה רחבת היקף שאין לו כל קשר אליה, ולראיה מבין כל המעורבים שהובאו לבית המשפט מרשנו הינו היחיד שבקשת המעצר בעניינו נדחתה ובית המשפט הורה על שחרורו המיידי. אנחנו מברכים על כך שכבר בשלב ראשוני זה בית המשפט הבין שמרשנו אינו קשור לחשדות, ובטוחים שגם משטרת ישראל תגיע לאותה מסקנה בהקדם".