1 צפייה בגלריה
אנטולי צו'ובאייס בבית קפה בישראל
אנטולי צו'ובאייס בבית קפה בישראל
אנטולי צ'ובאייס בבית קפה בישראל
(מתוך טוויטר)
בלוגרים רוסים ואוקראינים פרסמו אתמול (שני) בטוויטר תיעוד של אנטולי צ'ובאייס, מי שהיה שליח הקרמלין ברוסיה לפיתוח בר קיימא, יושב בבית קפה בישראל. צ'ובאייס - שברח מרוסיה במרץ האחרון בשל התנגדותו למלחמה באוקראינה, ועזב את תפקידו כנציגו המיוחד של הנשיא ולדימיר פוטין לנושאי איכות הסביבה - נחשב למדינאי הבכיר ביותר שנמלט מהמדינה.
הבלוגרים, העוקבים בחודשים האחרונים אחר מסלולו של צ'ובאייס לאחר בריחתו, פרסמו בעבר תיעודים שלו מושך כסף בכספומט באיסטנבול. בדיווחים שונים אף נכתב כי בשל העובדה שאימו היא יהודייה, באביב האחרון הוציא שליח הקרמלין לשעבר אזרחות ישראלית.
בימים האחרונים דווח כי צ'ובאייס הגיע לחגוג את הנובי גוד בישראל, אז כאמור פורסמה תמונתו בבית הקפה. עם זאת, אין זו הפעם הראשונה שבה מצוין כי הבכיר הרוסי נמצא בישראל לאחר שנמלט ממוסקבה. על פי דיווחים, מאז שעזב את רוסיה הוא שהה גם באיטליה, טורקיה וקפריסין.
בקיץ האחרון אושפז צ'ובאייס במחלקת טיפול נמרץ בבית חולים באי סרדיניה שבאיטליה למשך שבוע אחרי שסבל מסתמונת אוטואימונית נדירה. מקורות אמרו אז לסוכנות הידיעות רויטרס כי מדובר בתסמונת גייאן-בארה, וברוסיה פורסמו בכלי תקשורת אופוזיציוניים טענות לפיהן ייתכן שהוא הורעל.
את דרכו הפוליטית החל צ'ובאייס בשנות ה-90, בממשלתו של נשיא רוסיה לשעבר בוריס ילצין. הוא כיהן באותה התקופה כשר אוצר, והיה מי שהזניק את הכלכלה הרוסית קדימה. בין היתר, יזם את רפורמת ההפרטה של התעשייה הרוסית, כיהן כראש סגל הקרמלין והיה סגן ראש ממשלת רוסיה.
פורסם לראשונה: 22:59, 26.12.22