שמונה שנות מאסר נגזרו היום (שלישי) על פתחי איובי, שהורשע בשוד ותקיפה של אישה בת 61 לפני יותר מ-12 שנה בירושלים. השודד נתפס לפני כשנה, אחרי שמערכות המשטרה הצליחו להצליב את טביעות האצבעות של איובי עם אלו שנמצאו בזירת הפשע.
המקרה התרחש ב-2008 בדירה בשכונת ארנונה בבירה. ד' שמרה על דירה של חברתה שהייתה בנסיעה. איובי הגיע לדירה, דפק על הדלת והציג את עצמו כחבר של בעלת הדירה. היא הכניסה אותו פנימה, הכינה לשניהם קפה ואירחה אותו.
כעבור 20 דקות אמרה ד' כי היא צריכה לצאת. היא ליוותה את איובי החוצה והלכה להתקלח. אולם איובי נכנס שוב לדירה, וכשיצאה מהמקלחת היא הופתעה לגלות שהנאשם בדירה. איובי התנפל עליה, הכה אותה וסתם את פיה כשקראה לעזרה. לאחר מכן תלש שרשרת זהב מצווארה ודרש ממנה להסיר טבעת יהלום שענדה. הוא גרר אותה למטבח, הצמיד סכין לבטנה, ותוך כדי המאבק נפצעה ד'.
2 צפייה בגלריה
פתחי איובי בבית המשפט
פתחי איובי בבית המשפט
השודד פתחי איובי בבית המשפט
(צילום: אלכס גמבורג)
אחד השכנים הצליח לשמוע את זעקותיה, ניגש לדירה ושאל מחוץ לדלת "מה קורה?". בעקבות זאת עזב השודד את ד' ונמלט דרך המרפסת. ד' נחבלה בראש ובידיים ונזקקה לניתוחים לתיקון גידים ועצבים בידה. לאחר השוד הידרדר מצבה הנפשי והיא נזקקה לטיפול בפוסט טראומה. ב-2017 היא הלכה לעולמה בגיל 70.
בעדות שנגבתה ממנה בליל התקיפה היא סיפרה: "ראיתי שיש לו מבט של טירוף בעיניים, ואז הוא תפס אותי והשכיב אותו על הרצפה וניסה לפתוח את המכנסיים שלי. הוא אמר לי 'אני אהרוג אותך, יש לי סכין' והמשיך לפתוח לי את המכנסיים".
2 צפייה בגלריה
ד' ז"ל
ד' ז"ל
ד' ז"ל
(באדיבות המשפחה)
"כל מי שמשאיר טראומה לאישה ישלם, זו בושה לפגוע בחסר אונים", אמרה בתה של ד'. "אמא שלי סגרה את ביתה בסורגים בעקבות האירוע, סורגים על סורגים. היא הייתה כבויה וזה פגע לה בנפש. לכן אני רוצה שהצדק ייצא לאור. היא חשבה שהבחור חבר של חברה שלה. אני מצטערת שאמא שלי הייתה כל כך טובת לב, ושלא הבנו כמה טראומות היו לה על הגוף. לא הבנו מספיק. לא הבנו למה היא מזניחה את עצמה וסוגרת את עצמה כל השנים".
עו"ד מרים בן גל מפרקליטות מחוז ירושלים אמרה בתגובה לגזר הדין: "התיק הזה הוא דוגמה לכך שבעבירות חמורות כאלה, הפרקליטות וכל גורמי האכיפה לא ישקטו עד שאנשים יובאו לדין ועד שימוצה איתם הדין". עו"ד וואסים דראושה שמייצג את איובי אמר: "הלקוח שלי כפר בעובדות בכתב האישום. אנחנו לא מסכימים עם קביעת בית המשפט לגבי הכרעת הדין, והסנגוריה צריכה להחליט אם להגיש ערעור".