3 צפייה בגלריה
בני גנץ והמכתב
בני גנץ והמכתב
שר הביטחון גנץ והמכתב המזויף
(צילום: אלכס קולומויסקי )
יחידת החקירות של הממונה על הביטחון במערכת הביטחון (מלמ"ב) חוקרת חשד לזיוף מסמך שנחתם לכאורה על ידי שר הביטחון בני גנץ. תושבים בראש העין שבה מתגורר גנץ ותושבים ביישוב בצפון שבו מתגורר הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי, קיבלו לתיבות הדואר שלהם מכתבים שמודיעים על "קיום תרגיל של חטיבת כפיר".
שני המכתבים כוללים את הלוגו של משרד הביטחון, ונאמר בהם בין היתר כי "התרגיל יתבצע במהלך כל שעות היום והלילה, בעיתוי מפתיע וללא מתן התראה מוקדמת, וזאת במטרה לתרגל את הכוחות במתאר הכולל 'הקפצה' מהירה על פי התראות מודיעיניות".

"מעצרים של הולכי רגל"

בהמשך צוינו "הנושאים" שייבדקו בתרגיל: "כניסה מהירה לחצרות ולבתים ברחבי היישוב (לרבות פריצה דרך חלונות ומגג הבניין), ניתוק צינורות מים וחיבורי החשמל לבניינים המזוהים כחשודים, תפיסה והחרמה של כלי רכב חשודים (בעת נסיעה או בחנייה), ביצוע מעצרים של הולכי רגל ושל דיירים בבתים המזוהים כחשודים".
במכתבים, שחתומים כאמור לכאורה על-ידי שר הביטחון גנץ, נאמר עוד: "חשוב לציין כי הנחיתי את מפקדי הכוחות להימנע ככל הניתן ממעצר ילדים מתחת לגיל 6".
עוד נאמר כביכול מפיו של גנץ: "למען הסדר הטוב אציין כי על פי החוק אין משרד הביטחון נושא באחריות כלשהי לנזקים כלשהם. אבקשכם להפיץ הודעה זו בהקדם בקרב תושבי היישוב, וכן לוודא כי אנשי כוחות הביטחון וההצלה (משטרה, מכבי אש, מד"א וכדומה) הסמוכים ליישוב מעודכנים גם הם".
3 צפייה בגלריה
הצהרה בני גנץ
הצהרה בני גנץ
שר הביטחון גנץ ליד ביתו בראש העין
(צילום: מוטי קמחי)
3 צפייה בגלריה
שלום בן משה
שלום בן משה
"פייק ניוז". ראש העיר ראש העין בן משה
(צילום: שרית צרפתי)
המכתב שהופץ ביישוב בצפון נשלח כביכול למזכירות היישוב. המכתב שהופץ בראש העין מוען כביכול לראש העיר שלום בן משה. ראש העיר, תת-אלוף במיל', אמר בתגובה: "לא קיבלתי את המכתב ולהערכתי מדובר ב'פייק ניוז'. כמי ששירת בצה"ל במשך שנים רבות בתפקידי פיקוד מגוונים, אני יודע שמסמך כזה לא יוצא משר הביטחון".
מלשכת שר הביטחון נמסר: "לפני מספר ימים פנו תושבים בראש העין לשר הביטחון בנושא מכתב שנשלח אליו בנוגע לפעילות צה"ל במרחב העיר. שר הביטחון שוחח בנושא עם ראש העיר והבהיר לו כי אין פעילות כזו ומדובר במקרה חמור של זיוף מסמך ביטחוני וזיוף חתימה של שר ביטחון. בעקבות כך הנחה ראש מלמ"ב את ראש יחידת החקירות במלמ"ב לבחון פתיחה בחקירה פלילית".