ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת קיימה אתמול (שלישי) דיון בנושא טיפול משרד החינוך בנפגעי המלחמה, ובמהלכו מסרה ראש מינהלת הנפגעים במשרד דלית שטאובר נתונים על היקף הפגיעה הבלתי נתפסת בתלמידים ובאנשי הצוותים החינוכיים. 34 תלמידים נהרגו, 30 נחטפו, 15 נפצעו ושניים נעדרים. כמו כן, נהרגו שני בוגרים שסיימו השנה, שלושה נחטפו ואחד נעדר. עשרה עובדי הוראה נהרגו, אחד נחטף, שניים נעדרים ועשרה נפצעו. מבין אנשי צוותים חינוכיים אחרים נהרגו שניים ואחד נפצע.
2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
ל-800 תלמידים ואנשי צוות יש בני משפחה במעגל הראשון שנפגעו. צוותים חינוכיים וטיפוליים מטעם המינהלת נמצאים איתם בקשר, מלווים אותם ונותנים להם מענה בהתאם לצרכים, מגיעים ללוויות, מבקרים אותם בבתי חולים ובבתים. הצוותים עברו בשבועיים האחרונים הכשרה מיוחדת והם מקיימים שיחות עם משפחות החטופים וקשובים לצורך שלהם.
"אנחנו יודעים לטפל במשפחות הרוגים, אבל מעולם לא עבדנו עם משפחות נעדרים וחטופים לפרק זמן לא ידוע", אמרה שטאובר. "נציג של משרד החינוך מלווה כל אחת מהמשפחות שנפגעו ותפקידו לסייע לה ולתלמיד לחזור לתפקוד. בנוסף, משרד החינוך פתח קו חירום המאויש על ידי 300 מומחים למצבי חרדה וטראומה".
בכל מרכז קליטה של מפונים יש נציג של משרד החינוך, ומנהלת השירות הפסיכולוגי חינוכי עינב לוק אמרה כי בשלב הראשון המענה שניתן כולל עזרה ראשונה של טיפולי רגשי. "הטיפול נעשה בהתאם למיפוי הצרכים של הילדים והפניות שלהם לקבלת הטיפול. ככל שהילד מצוי במצב טראומתי קשה, אין פניות מיידית לקבלת טיפול".
מנהלת האגף לחינוך מיוחד תמי אומנסקי אמרה בישיבה כי פתיחת מסגרות החינוך המיוחד כפוף להנחיות פיקוד עורף הינה בעדיפות גבוהה ומדי יום נפתחות יותר מסגרות. לדבריה, ישנם הורים החוששים לשלוח את ילדיהם למסגרות החינוכיות וחלק מהילדים נמצאים במצבים מורכבים.