אחת התקיפות הראשונות במכת הפתיחה של מבצע "עלות השחר" רשומה על שמה של סגן ט', קצינת תצפיות מהגזרה הדרומית של אוגדת עזה, שהרגה את אחד מפעילי הג'יהאד האיסלאמי ביום שישי בשעה 16:15. את המשימה היא קיבלה רק 30 דקות לפני כן - וביצעה אותה ממרחק של כמה קילומטרים, כשהיא רואה דרך המסכים במי היא פוגעת, וממשיכה לירות אחרי שהוא נופל. לדבריה, היה מודיעין קונקרטי על איום מעמדה זו - שממנה אספו פעילי הג'יהאד מודיעין על תנועות אזרחים וחיילים כדי לפגוע בהם באמצעות נ"ט.
3 צפייה בגלריה
דקות לפני חיסול המחבל
דקות לפני חיסול המחבל
"היה מסעיר". מתוך תיעוד חיסול המחבל
סמוך לשעה 15:30, כשגם היא, כמו רוב הקצינים בפיקוד דרום, מודרה מהמהלך ההתקפי שיזמה ישראל, התיישבה הקצינה מול מסך בחמ"ל הממוגן במוצב שסמוך לגבול. ברגע שחוסל מפקד החטיבה הצפונית של הג'יהאד, תייסיר ג'עברי, נדרשו כוחות שריון בקו הגבול להפגיז שבע עמדות מאוישות של הג'יהאד, שנמצאות כמה מאות מטרים מהגבול. המטרה הייתה להגדיל את אפקט הפגיעה במחבלי הארגון, רגע לפני שירדו למחתרת עם הישמע הדיווח על חיסולו של מפקדם הבכיר.
ט' אחזה בג'ויסטיק שיורה במקלע כבד שנמצא על גג מגדל הפילבוקס מול עמדת הג'יהאד ליד חאן יונס. היא נדרשה לגבות את צוות הטנק שהתעתד לתקוף את העמדה - אם יחטיא. "בדרך כלל אנחנו משתמשים במקלע כאש הרחקה לעבר עזתים שמתקרבים לגבול", אמרה ל-ynet ו"ידיעות אחרונות". "מדובר במקלע כבד, בקוטר 0.5, עם טווח יעיל למאות מטרים. ביום שישי בצהריים השתנו הוראות הפתיחה באש, ונתנו מעטפת באש ובתצפית לשריונרים. אלה היו כמה דקות מתוחות - ואז הרמתי את הנצרה".
3 צפייה בגלריה
הקצינה ט'
הקצינה ט'
הקצינה ט'
(צילום: דובר צה''ל)
3 צפייה בגלריה
ירי פגזים על עמדות צבאיות של הג'יהאד האיסלאמי במבצע עלות השחר
ירי פגזים על עמדות צבאיות של הג'יהאד האיסלאמי במבצע עלות השחר
אחת העמדות שהושמדה במכת הפתיחה
(צילום: דובר צה"ל )
ט' הסבירה כי הטנק שהיה אמור לפגוע בעמדה רק "הימם" אותה, ולא החריב אותה - והפעיל, שלא היה חמוש, ירד מסולם העמדה מטה כדי לברוח. "כיוונתי לעברו את הצלב על המסך ופתחתי באש", סיפרה. "הוא נפגע ונפל ונותר נסתר מאחורי תלולית. יריתי עוד כמה כדורים ולאחר מכן עוד ירי לאזור כדי לבודד את המרחב, שלא יתקרבו אליו".
כשהכוחות וידאו מתצפיות וממודיעין שהפעיל מת מהירי, הגיע למקום אמבולנס עזתי ופינה את גופתו. ט' חזתה בהכול מבעד למסכים בחמ"ל הממוזג, וסיפרה שחשה הקלה. "גם הטנקים ירו על העמדה, כדי להשלים את החרבתה", אמרה. "לפני הירי זה היה מסעיר. היו רגשות מעורבים, הכול התבלגן בבטן. ידעתי שזה הרגע המשמעותי שלי עם יכולת להשפיע".
מאז הירי ט' והחיילות שתחתיה מגדוד האיסוף הקרבי של אוגדת עזה היו עסוקות סביב השעון במרדף אחרי חוליות נ"ט של הג'יהאד, שאורבות ליד הגבול ולא מצליחות לממש את תכניתן. "אנו ערוכות לתקוף כך גם חוליות ירי פצמ"רים שיורות ליד הגבול, עם אחיזה באש על השטח", אמרה.