1 צפייה בגלריה
אוהל של חיזבאללה
אוהל של חיזבאללה
התיעוד החדש של אוהל חיזבאללה על רקע יישוב ישראלי
פעילי חיזבאללה צמצמו בימים האחרונים את נוכחותם באוהל שנשאר בשטח הישראלי סמוך לגבול עם לבנון, ואת רוב זמנם הם מעבירים באוהל השני שהוזז לפני כחודש לצד השני של הגדר. העיתון הלבנוני א-נהאר פרסם הבוקר (רביעי) תמונות של אוהל חיזבאללה באזור הגבול עם ישראל, אך בדיווח לא נמסר אם מדובר באוהל בהר דב או בשני שהועבר כאמור לשטח לבנון. מדובר בתמונות אמיתיות של האוהל כשברקע נראה יישוב ישראלי.
האוהל בצד הישראלי משמש בעיקר כעמדת תצפית קדמית ומעת לעת פוקדים אותו אנשי ארגון הטרור השיעי. בתחקיר אירוע הצבת האוהל, התברר כי בצה"ל הבינו שיש חריגה מהגבול כשבוע לפחות לאחר הקמתו ולא בזמן אמת.
המקרה התגלה לאחר ניתוח תקופתי שעשו ביחידות המיפוי הצה"ליות. הסיבה: גזרת הר דב לא מסומנת מבחינת הגבול הבינלאומי, ובצה"ל מעריכים כי פעילי חיזבאללה זלגו לטווח הישראלי, לאורך כמה עשרות מטרים, מבלי שידעו זאת. גם בכירי חיזבאללה גילו זאת בעצמם לאחר שצה"ל הגיש תלונה בנושא ליוניפי"ל.
בנוסף, הטופוגרפיה ההררית רוויית השלוחות בקווי הרכס שיורדים מהחרמון לעמק עיון הקשתה תחילה על התצפיות במוצבים "הדס" ו"זיוונית", שרחוקים כ-900 מטרים בקו אווירי מהנקודה, לזהות שאכן מדובר בחציית גבול.

בפיקוד הצפון יש מי שהמליץ בשבועות האחרונים לפעול פיזית אל מול האוהל בדרכים שונות שלא כוללות בהכרח רק תקיפת הרחקה או אזהרה. ואולם, המלצות אלו נדחו עד כה על-ידי הדרג המדיני והצבאי כדי למצות את המסלול הדיפלומטי מול צבא לבנון וחיזבאללה.
אפשרות נוספת שקיימת על השולחן היא להמתין לחודשי החורף שבהם לא ניתן יהיה לשרוד בתוך אוהל במורדות החרמון בכפור ולצד שלג שמכסה את הר דב בעונה הגשומה. עם זאת, פעילי חיזבאללה הציבו במקום גם גנרטור כך שלא ברור האם הסוגיה הנפיצה תגיע לפתרון בזמן הקרוב.
לפי מערכת הביטחון, האוהל לא מהווה איום ביטחוני על כוחות צה"ל ובטח לא על אזרחים ישראלים שלא שוהים או עוברים באזור.

על רקע המתיחות והפרובוקציות החוזרות ונשנות של חיזבאללה, שיגר אתמול שר הביטחון יואב גלנט מסר לארגון הטרור הלבנוני - מאזור הר דב, שם ניצב כאמור עדיין אחד מאוהלי חיזבאללה. "אני מזהיר את חיזבאללה ואת נסראללה לא לעשות טעות. עשיתם טעויות בעבר ושילמתם מחירים מאוד כבדים. אם חלילה תתפתח פה הסלמה או עימות - נחזיר את לבנון לעידן האבן", אמר גלנט.
שר הביטחון הוסיף כי "לא נהסס להפעיל את כל העוצמה שלנו, ולשחוק כל מטר של חיזבאללה ושל לבנון אם נידרש לזה", וציין כי "אנחנו נדע להגן על אזרחי ישראל ועל מדינת ישראל בכל דרך. האויב צריך להבין שכאשר מדובר על ביטחון ישראל - כולנו מאוחדים".