כלי תקשורת בניו זילנד מדווחים הבוקר (יום ב') כי 50 בני אדם נפצעו או נזקקו לטיפול בעקבות "בעיה טכנית" שגרמה ל"תנועה חזקה" במטוס שהגיע לנחיתה באוקלנד בטיסה מסידני, אוסטרליה. המטוס נחת בשלום, אבל 13 בני אדם פונו לבית החולים, בהם אחד במצב קשה.
2 צפייה בגלריה
מטוס בואינג דרימיליינר 787-9 של חברת LATAM
מטוס בואינג דרימיליינר 787-9 של חברת LATAM
מטוס בואינג דרימיליינר 787-9 של חברת LATAM. חברת התעופה: "הנוסעים קיבלו עזרה מיידית"
(צילום: Philip Pilosian / Shutterstock)
האירוע התרחש בטיסה LA800 של חברת LATAM Airlines, והדובר שלה מסר: "המטוס נחת באוקלנד כמתוכנן. האירוע השפיע על כמה נוסעים ואנשי צוות. הם קיבלו עזרה מיידית ועברו הערכה או קיבלו טיפול מאנשי הצוות הרפואי בשדה התעופה". המטוס שבו התרחש האירוע הוא מטוס בואינג 787-9 דרימיליינר.
העיתון "ניו זילנד הראלד" מדווח כי יותר מעשרה רכבי הצלה הוזעקו לשדה התעופה אחרי שקיבלו ב-15:38 (שעון מקומי) דיווח על האירוע שהתחולל במטוס. לפי העיתון, אישה שהייתה במטוס העידה שהרגישה "נפילה קטנה מהירה" במהלך הטיסה: "בעבר עבדתי כדיילת, וזו הפעם הראשונה אי פעם ש... המטוס כולו פשוט קפא", אמרה. היא סיפרה שאחרי הנחיתה ראתה לפחות חמישה בני אדם מפונים על-ידי פרמדיקים.
התקרית בניו זילנד באה אחרי כמה אירועים חריגים שנרשמו לאחרונה במטוסי בואינג בארה"ב. כך למשל בתקרית שאירעה ב-1 במרץ אולם נחשפה רק כעבור כמה ימים, מטוס בואינג 737-900 מתקדם של אלסקה איירליינס שהמריא מלוס קאבוס שבמקסיקו נחת בפורטלנד, אורגון, כשאחת מדלתות המטען שלו פתוחה למחצה. בחברה הסבירו כי הטייסים לא הבחינו בתקלה בשל היעדר סימנים מהמחשב, ועדיין לא ברור כיצד הדלת נפתחה, אם במהלך הטיסה או במהלך הנחיתה. לפי דיווחים בתקשורת, מלבד כל הכבודה של הנוסעים, בתא המטען היו גם בעלי חיים של הנוסעים ובנס הם ניצלו.
2 צפייה בגלריה
מטוס בואינג דרימיליינר 787 של חברת LATAM
מטוס בואינג דרימיליינר 787 של חברת LATAM
עוד תקרית לאוסף. מטוס בואינג של LATAM
(צילום: G Tipene / Shutterstock)
ב-4 במרץ, מטוס בואינג מאותו דגם שהמריא מיוסטון והיה בדרכו בטיסת פנים לפורט מיירס כשעליו 167 נוסעים נאלץ לשוב על עקבותיו אחרי שמנוע אחד מתוך שניים החל לבעור במהלך הטיסה. המטוס הצליח לנחות בבטחה. ב-7 במרץ אירעה תקרית נוספת במטוס יונייטד, הפעם במטוס בואינג 777 ועליו 123 נוסעים ו-14 אנשי צוות. בעת ההמראה מסן פרנסיסקו בדרך לאוסקה שביפן ניתק אחד מגלגלי המטוס וצנח אל הקרקע. הגלגל, שמשקלו 120 קילוגרם, נחת על רכב ומעך אותו לגמרי, וגרם נזק כבד לרכב נוסף, אולם במזל לא פגע בבני אדם על הקרקע.
ב-8 במרץ החליק בואינג 737 מקס מתקדם של יונייטד בעת הנחיתה וסיים את התנועה שלו על המסלול בבוץ, כשהוא נוטה על צדו, בשדה התעופה ביוסטון, טקסס. לפי הדיווחים, הנחיתה עברה בשלום אולם בשלב הבלימה המטוס היה כנראה מהיר מדי ולא הצליח לעצור, מה שגרם להחלקה המסוכנת אל מחוץ למסלול. הנוסעים חולצו בשלום. באותו יום, 8 במרץ, נאלץ מטוס איירבוס איי-320 שהיה בדרכו מסן פרנסיסקו למקסיקו סיטי לנחות נחיתת חירום בשל בעיה במערכת ההידראולית שלו. כל 105 הנוסעים ירדו בשלום.