גיבור המלחמה והשר לשעבר אביגדור קהלני אושפז בחודש שעבר בבית החולים איכילוב במצב קשה אחרי שנדבק בחיידק טורף. בתחילת החודש הוא שוחרר מבית החולים, והבוקר (יום ב') סיפר לאולפן ynet על השבועיים הקשים שעברו עליו באשפוז, על הירידה המשמעותית במשקל – ועל התמיכה שקיבל.
1 צפייה בגלריה
אביגדור קהלני
אביגדור קהלני
אביגדור קהלני, היום
(צילום: משי בן עמי)
קהלני, שירד שמונה ק"ג באשפוז ונמצא בביתו כשהוא מחובר לאינפוזיה, אליה ייאלץ להישאר מחובר עוד כחודש. "התגלה לי חיידק שהחליט שהוא מתלבש לי על בסיס עמוד השדרה. הוא שיתק אותי טוטאלית וכמעט לקח אותי. המראנו יחד לשמיים אבל ברגע האחרון נאחזתי ואילצתי אותו לנחות חזרה", הוא אמר. "איך אדם ממריא לשמיים? הוא לא שולט בגופו, לא יכול לסיים משפט ונתון לחסדי כל מי שמסביבו. אני כל הזמן הייתי בתחושה שיש לי שלוש פריצות דיסק מהפציעה בששת הימים ואמרתי שאולי הן התפרצו ושיתקו אותי. אבל בסוף גילו שזה חיידק והיה אפשר ללכת לטיפול פרטני יותר".
איך זה התחיל? "זה התחיל מלילה שרעדתי. פשוט בבוקר היה חום גבוה, הלכתי לבית חולים, חום 39.5, אמרו לי 'זה מהזריקה השלישית שלך' ושלחו אותי הביתה. למחרת נפלתי מהמיטה, לא יכולתי לזוז מילימטר. פינו אותי באמבולנס ועם כל המכשירים שיתקו אותי לגמרי. אחרי יום, כשהחזירו אותי הביתה היה משהו לא ברור. ואחרי יום נוסף גם כן שיתקו אותי. אמרתי לשתק אותי כי אי אפשר היה להזיז אותי".

בתור גיבור מלחמה, מה יותר מפחיד? בית החולים או לעמוד ברמה מול טנקים סוריים? "יותר מפחיד בבית החולים. מול טנקים סוריים אתה יותר אקטיבי, אתה רואה אותם, אתה פועל מולם, אתה רואה שיש סיכויים, אתה יודע שאתה תנצח. כל מיני פעולות כאלה שאתה עושה, אתה גורף הרבה מאוד אנשים שהולכים אחריך, נסחפים, אתה מוביל את כולם. אתה מהווה דוגמה לסמל, הם כולם רואים את הגב שלך. כל הדברים האלה נותנים לך עוצמות וכוח. במקרה של בית החולים אתה כמו שבוי מלחמה כזה, שמישהו הוציא אותו מתוך פח זבל ומתייחס אליו בצורה כזאת. כאילו אתה במצב שאתה לא שולט בשום דבר והמצב הכי גרוע בחייו של אדם זה שהוא לא שולט בשום דבר".
ידעת שכל המדינה דאגה לך והתעניינה בשלומך? "אני לא ממש ידעתי. חייתי בין כל המכשירים, שמחתי שהילדים ואשתי צמודים אליי. אמרו לי שהתפרסם כאילו אני בסכנת חיים ואמרתי 'מה פתאום סכנת חיים? אני ניצחתי'. עברתי הרבה רגעים – 17 ניתוחים, שנה בבית חולים, כאבים הכי גדולים שעבר אדם בחייו, אבל פה היה כאילו מישהו לקח חרב – הכניס אותה אל בסיס עמוד השדרה שלי ועשה דבר שאפילו אי אפשר לצעוק מרוב כאב. אני אנצח עוד שבועיים-שלושה. אני אנצח - ושיהיה חג שמח לכל עם ישראל".