שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן נאם הערב (שישי) בדיון במועצת הביטחון של האו"ם, שעוסק באלימות מתנחלים ביהודה ושומרון, שיזמה איחוד האמירויות. "יש נוסחה לסיום המלחמה בעזה ואתם מתעלמים ממנה כמו מהחטופים", אמר ארדן, שהקריא את שמות כל 129 החטופים שמוחזקים בשבי חמאס בעזה, והוסיף שהוא "בהלם" מכך שהמועצה מנותקת מהמציאות ומקיימת את הדיון.

"אני נדהם מהשקרים שמופצים כאן ומהפער העצום מול המציאות בשטח", הדגיש ארדן. "מדוע כשישראל מותקפת על-ידי חיזבאללה המוצעה שותקת? המציאות בגבול הצפון של ישראל מגיעה לנקודת אל חזור. 50 אלף אזרחים ישראלים נעקרו מבתיהם בצפון המדינה בגלל מתקפות חיזבאללה".
"מלחמה בדרום ואנחנו על סף מלחמה בצפון, והמועצה נגררת לעסוק בתופעה שולית ביהודה ושומרון שמטופלת ומגונה - והכול כדי להכפיש את ישראל ולעוות את המציאות", הוסיף. כמו כן, ארדן הזהיר שאם המועצה לא תפעל - "אנחנו לפני מלחמה בלבנון. אם המתקפות הללו ימשיכו המצב יסלים עד כדי מלחמה בהיקף מלא. לבנון תצטרך לתת את הדין על התוקפנות שמגיעה משטחה".
ארדן התייחס בנאומו גם להכחשת הטבח, ואמר כי "מאז זוועות ה-7 באוקטובר האו"ם מתכחש לאונס והאלימות המינית שבוצעה על-ידי חמאס, והפך למשת"פ של אנטישמיים וארגוני טרור. הסיבה היא שחיי ישראלים לא חשובים בעיניי האו"ם".
1 צפייה בגלריה
גלעד ארדן ואל"מ גיא ברק באו"ם
גלעד ארדן ואל"מ גיא ברק באו"ם
אם המועצה לא תפעל - "אנחנו לפני מלחמה בלבנון", הזהיר ארדן באו"ם
נציג ארצות הברית הבהיר כי האמריקנים "מודאגים מאלימות המתנחלים בגדה והקורבנות הרבים בחודשים האחרונים בעזה ובגדה". לדבריו, "אנו מגנים אלימות נגד כל אזרח, ארה"ב ממשיכה להדגיש לישראל את החשיבות במניעת אלימות מתנחלים ואת האחריות נגד אלו שביצעו אותה. בהתאם לכך, נמשיך להגביל ויזות לאלו הקשורים לערעור היציבות והשלום בגדה.
"אלימות בגדה מערערת את פתרון שתי המדינות", הוסיף הנציג האמריקני. "הנשיא ביידן התייחס לתקיפות משני הצדדים - כבלתי מתקבלות על הדעת. פתרון שתי המדינות הוא הדרך לשלום. לא מודבר בדרך קלה, אך הרחבת התנחלויות מקשה עליה עוד יותר".
בקשר למלחמה ברצועת עזה, אמר כי דבר נוסף שמקשה על פתרון שתי המדינות הוא "המשך השליטה של חמאס בעזה - קבוצה שכל מטרתה השמדת ישראל". הנציג האמריקני התייחס לכך שחברות המועצה לא גינו את טרור החמאס ב-7 באוקטובר, וציין כי "הדבר בלתי מתקבל על הדעת. אנחנו לא שומעים דרישות מחמאס להתפרק מנשקו ולהפסיק לפעול מתוך תשתיות אזרחיות".
הוא הוסיף כי עמדת ארצות הברית היא שעל ישראל "לעבור למבצעים בעצימות נמוכה יותר. נדרש שינוי במטרות, ולכוון למנהיגי חמאס ורשת המנהרות, מה שיסייע להפחתת הנזק לאזרחים ברצועה". בנוגע להפוגה נוספת במסגרת עסקת חטופים, אמר: "ישראל הבהירה כי היא מוכנה לשוב להפוגה נוספת ושחרור חטופים - חמאס הוא הבעיה. לא קיימו מחויבותם תחת ההסכם הראשוני, ומטילים ספק בנכונותם לשוב להפוגה".