כ-30 פעילי ימין הפגינו הערב (יום ד') בכניסה לבית החולים אסף הרופא בצריפין, במחאה על "כניעת הממשלה", לטענתם, אחרי שהבטיחה לשחרר ממעצר מינהלי בחודש הבא את הישאם אבו הוואש, שאתמול הפסיק את שביתת הרעב שלו שנמשכה 136 ימים. הוא צפוי להשתחרר ב-26 בפברואר.
פאיז אבו רמילה, עיתונאי ממזרח ירושלים, הותקף על ידי שני מפגינים בזמן שצילם את ההפגנה עבור ערוץ הטלוויזיה הטורקי "אנאדול", והתקיפה תועדה בשידור של ערוץ טלוויזיה מדובאי, שתיעד גם הוא את ההפגנה. שוטרים רבים היו במקום, אך הם לא עצרו את התוקפים - שעל פי עדי ראייה נשארו בהפגנה עד לסיומה, מבלי שהמשטרה תעצור אותם. כעת המשטרה מנסה להתחקות אחריהם באמצעות מצלמות אבטחה. העיתונאי פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים.
5 צפייה בגלריה
צלם ממזרח ירושלים בהפגנה נגד שחרור המחבל אבו הוואש בבית חולים אסף הרופא
צלם ממזרח ירושלים בהפגנה נגד שחרור המחבל אבו הוואש בבית חולים אסף הרופא
"חבטו בי ונפלתי את הרצפה". אבו רמילה אחרי שהותקף
(צילום: שאול גולן)
5 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר בהפגנה נגד שחרור המחבל אבו הוואש בבית חולים אסף הרופא
איתמר בן גביר בהפגנה נגד שחרור המחבל אבו הוואש בבית חולים אסף הרופא
"שוטרים פגעו בחסינות שלי כחבר כנסת ומנעו ממני להיכנס". בן גביר
(צילום: שאול גולן)
5 צפייה בגלריה
אבו הוואש
אבו הוואש
אבו הוואש. צפוי להשתחרר ממעצר בחודש הבא
"שני בחורים עם מבטא רוסי שאלו אותי מאיפה אני ובשביל מי אני עובד", שחזר אבו רמילה ל-ynet. "איך שאמרתי שאני עובד עם רשת זרה אמרו לי שאני שקרן, ואז אחד מהם חבט בי. נפלתי ואיבדתי הכרה. כרגע אני עדיין בבית החולים, ואני הולך להגיש תלונה במשטרה כשאשתחרר". אבו רמילה הוסיף: "אם לא היה מדובר בקורבן ערבי - בטוח שהתוקפים היו נעצרים מיד". כתבת הטלוויזיה מהערוץ מדובאי שתיעד את התקיפה אמרה: "ככה סתם תקפו אותו מפגינים עם אגרוף בפנים. אני מאוד מפחדת לשדר מפה".
חבר הכנסת איתמר בן גביר (עוצמה יהודית) הגיע להפגנה, אחרי שאתמול הגיע גם לבית החולים עם כמה פעילים והתעמת עם בני משפחתו של אבו הוואש, וכן עם חבר הכנסת איימן עודה (הרשימה המשותפת).

5 צפייה בגלריה
הפגנה נגד שחרור המחבל אבו הוואש בבית חולים אסף הרופא
הפגנה נגד שחרור המחבל אבו הוואש בבית חולים אסף הרופא
בנצי גופשטיין בהפגנה
(צילום: שאול גולן)
"ממשלת ישראל נכנעת לשובתים רעב", אמר בן גביר. "הממשלה שלנו נכנעת למחבלים ולארגוני הטרור שהגיעו לבית החולים ומניפים דגלי פלסטין. בושה לראות דגלי פלסטין אצלנו בבית החולים. אני הייתי נותן לו לשבות רעב עד שימות. השב"כ מרגיל את המחבלים שנשק שביתת הרעב מצליח. חייבים לשבור את המשוואה הזאת שהם שובתים רעב ואנחנו נכנעים".
בין המפגינים הייתה ניצה שמואלי, אמו של לוחם מג"ב בראל חדריה שמואלי, שנהרג באוגוסט האחרון מירי מחבל על הגדר ברצועת עזה. "המדינה והמשטרה שומרות על מחבל שלא ימות, אבל לא שמרו על הבן שלי", זעקה שמואלי. "עד עכשיו הרוצח שלו מסתובב חופשי. למחבל שהמדינה מטפלת פה באסף הרופא צריך לתת למות".
5 צפייה בגלריה
הישאם אבו הוואש
הישאם אבו הוואש
אבו הוואש אחרי הפסקת שביתת הרעב, אתמול
שמואלי ביקשה להתלוות לבן גביר למחלקה שבה מאושפז אבו הוואש, אך הם סורבו. "בושה שהמדינה שלנו נכנעת למחבל שובת רעב, מחבל שדם של הילדים שלנו על הידיים שלו. בושה שהשוטרים שומרים על המחבל ולא נותנים לי להיכנס", אמרה שמואלי. בן גביר הוסיף: "שוטרים פגעו בחסינות שלי כחבר כנסת, ומנעו ממני להיכנס למחלקה שבה הוא מאושפז. מסתבר שמה שמותר לאיימן עודה ולאחמד טיבי אסור לי. חבל שהמדיניות של ממשלת ישראל להיכנע למחבלים גורמת גם למשטרה להתקפל בפני המחבל".
העציר, הישאם איסמאעיל אחמד אבו הוואש (40) מהכפר דורא שמדרום לחברון, נשוי ויש לו חמישה ילדים. הוא נעצר מינהלית בנובמבר 2020 ומאז הוארך בכל פעם מעצרו. אבו הוואש מזוהה עם הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני והחל בשביתת רעב לפני 136 ימים.
בעקבות שביתת הרעב הארוכה שלו חלה הידרדרות חמורה במצבו הבריאותי, ולפני כשלושה שבועות הוא אושפז בבית החולים אסף הרופא, כשסכנה נשקפה לחייו. בשבועות האחרונים קיים הג'יהאד האיסלאמי כמה עצרות מחאה ברצועת עזה בדרישה לשחרר אותו ממעצרו המינהלי, ואנשי הארגון אף איימו כי מותו יוביל להסלמה ביטחונית.