תקלה משמעותית ראשונה ברכבלית בחיפה, חצי שנה לאחר שנפתחה לציבור: באחד המקטעים של הרכבלית, הרכבל הארוך בישראל המחבר בין מרכזית המפרץ והצ'ק פוסט לטכניון ואוניברסיטת חיפה, אירעה היום (שישי) בצהריים תקלה חשמלית. עשרות נוסעים נתקעו בין שמיים לארץ, חלקם למשך כשעה. לא נרשמה סכנה לנוסעים.
אורסן סלמאן, מנכ"ל כייבל אקספרס (רכבלית), אמר: "מדובר בתקלה חשמלית באחד המקטעים. בשל התקלה יש עצירות דחופות. הפעלנו את המערכת במקטעים האחרים והורדנו את הנוסעים במהירות יותר גבוהה". מרכבלית חיפה נמסר בתגובה רשמית: "כלל הנוסעים ירדו מהקרונות, אנו מתמקדים בהשלמת הטיפול בתקלה ובהכנת המערכת למוצאי שבת".
3 צפייה בגלריה
משפחת בן הר שנתקעו ברכבלית בחיפה
משפחת בן הר שנתקעו ברכבלית בחיפה
הרכבלית שנתקעה, היום
(באדיבות המשפחה)
3 צפייה בגלריה
משפחת בן הר שנתקעו ברכבלית בחיפה
משפחת בן הר שנתקעו ברכבלית בחיפה
משפחת בן הר ברכבלית. "שמרנו על אווירה טובה"
(באדיבות המשפחה)
3 צפייה בגלריה
הנסיעה המסחרית הראשונה ברכבלית, חיפה
הנסיעה המסחרית הראשונה ברכבלית, חיפה
הרכבלית בחיפה
(צילום: נחום סגל)
משפחת בן הר מקריית אתא הייתה אחת מאלו שנתקעו ברכבלית. הסבא שלמה סיפר: "אשתי ואני עלינו עם הנכדים מתחנת לב המפרץ. חשבנו לעשות להם חוויה בפעם הראשונה ברכבלית. הם מאוד התרגשו. היינו בתחילת העלייה, מעל צומת הצ'ק פוסט, והרכבלית נעצרה. היינו תקועים קרוב לשעה. זה מלחיץ קצת, היא מתנדנדת ברוח, זה מרגיש כמו מטוטלת וזה קצת מפחיד".
לדבריו, אשתו חשה לא בטוב, "אבל שמרנו על אווירה טובה לא נשקפה לנו סכנה. משכו אותנו עד לכיוון הטכניון, שם פתחו את הדלתות והחזירו אותנו למטה בקרונית שהחלה לעבוד וירדנו איתה לכיוון לב המפרץ. ירדנו ונסענו למסעדה להירגע". לוחמי אש מתחת חיפה אבטחו בתחנות הרכבלית, אך לא נדרשו לחילוץ. כונני איחוד הצלה הרגיעו נוסעים מבוהלים שחלקם נתקף חרדה. גם הפיקוח העירוני בחיפה נרתם לסייע לנוסעים.
הרכבלית היא רכבל תחבורה ציבורית הראשון בישראל להסעת המונים. לצד הפן התיירותי בה, היא הוקמה כדי לתת לנוסעים חלופה לרכב פרטי ולאוטובוסים ועל מנת להקל את מצוקת החנייה בקמפוסים שבכרמל.