2 צפייה בגלריה
 איחוד האמירויות
 איחוד האמירויות
פסטיבל באיחוד האמירויות בשנה הבאה? ארכיון
(צילום: shutterstock)
ישראל ואיחוד האמירויות מקדמות יוזמה שאפתנית לקיום פסטיבל שלום ענק לצעירים במדבר אבו דאבי שיארח כ-40 אלף צעירים ממדינות הסכמי אברהם, ירדן ומצרים, ויהווה מפגש בלתי אמצעי בין צעירי המרחב סביב תחומי תרבות שונים. במסגרת הפסטיבל, שיימשך כשלושה ימים, ייערכו מופעי ענק, הרצאות TED, וכן תחרויות אומנותיות וקולינריות.
כאמור, איחוד האמירויות החליטה לאמץ את היוזמה, שאותה הגה במקור שגריר ישראל באבו דאבי, אמיר חייק. בפגישה עם שרת התרבות והצעירים של איחוד האמירויות, נורה כעבי, ותת השרה מובארק נאחי, השרה הציעה לחייק לקיים את הפסטיבל בראשית חורף 2023, על מנת להיערך לקראתו כראוי.
2 צפייה בגלריה
שייח' מוחמד בן זאיד ויצחק הרצוג
שייח' מוחמד בן זאיד ויצחק הרצוג
בן זאיד עם הרצוג בשבוע שעבר
(צילום: עמוס בן גרשום, לע״מ)
כעבי הציעה גם להפוך את הפסטיבל לאירוע שנתי ולקיימו במדינות נוספות, וכן לשלב בקידומו ידוענים ומשפיעני רשת, במטרה למשוך קהל צעיר. השרה הדגישה את חשיבות הפרויקט, ואמרה: "אם נצליח לעשות רק את זה – עשינו את שלנו". נאחי, מצדו, הציע לקיים את הפסטיבל בנווה המדבר ליווה, שנמצא בדרום האמירויות על גבול סעודיה, ולקיימו באוהלים - הן מבחינה לוגיסטית, והן במטרה לייצר חוויה של מפגש בלתי אמצעי בין הצעירים, שיוביל לחיבורים אנושיים ותרבותיים משמעותיים.
השרה כעבי, אשר ליוותה את שר החוץ עבדאללה בן זאיד בביקורו בישראל בספטמבר האחרון, סיפרה לשגריר חייק כי זה היה הביקור הראשון עבור מרבית פמליית שר החוץ. היא הדגישה את קבלת הפנים החמה שלה זכו חברי המשלחת, הן מגורמים רשמיים, אך בעיקר מאזרחי ישראל במפגשים אקראיים ברחובות העיר. כעבי המשיכה ואמרה כי בעזרת חיבור תרבותי ואנושי, "נוכל לעמעם את הרעשים הפוליטיים, ובמקום להתמקד בעבר, נוכל לבנות עתיד משותף". השרה פירטה על חוויותיה בישראל, וציטטה את נשיא המדינה שמעון פרס: "אנו בוחרים בשלום".
שרת התרבות סיפרה כי בסיום ביקורם בישראל, בן זאיד הינחה אותה לקדם שליחת צעירים אמירותים הפעילים ברשתות החברתיות לביקורים בישראל, על מנת שאלה יעודדו צעירים אחרים לעשות זאת גם הם.