האזינו: ההקלטות מתוך הגן המתעלל בצפון
(צילום: shutterstock)

שתי סייעות בגן לילדים עם צרכים מיוחדים בחיפה הושעו מעבודתן בעקבות חשד להתעללות מילולית בילדים. כך נודע היום (שני) ל-ynet. בגן, שאליו רשומים ילדים בני 10-3, אין מצלמות אבטחה - והחשד נחשף בזכות אחת האימהות ששלחה את בתה עם מכשיר הקלטה בתיק.
נ', שבנה בן השלוש וחצי לומד בגן, חשדה במתרחש בגן בעקבות אמירות חוזרות ונשנות של בנה, בעל עיכוב התפתחותי וקשיי דיבור, שסיפר כי הוא מפחד ועצוב. יחד עם זאת החל בנה להתעורר לעיתים קרובות בלילות בבכי. בשיחה עם אם נוספת מהגן נדהמה נ' לגלות כי גם בתה התלוננה על כך שהמטפלת "עושה לה כואב".
2 צפייה בגלריה
 תועדו צורחות על הילדםי - והושעו מהגן
 תועדו צורחות על הילדםי - והושעו מהגן
תועדו צורחות על הילדםי - והושעו מהגן
(צילום: shutterstock)
בזכות מכשיר הקלטה שהכניסה אחת האימהות לתיק, תועדו הצעקות הרבות על הילדים, כשבאחת מהן אחת המטפלות אף נשמעת משתעשעת לכאורה מכך שהן מבהילות את אחד הילדים בצעקותיהן.
"הוא לא נותן לישון", צעקה אחת המטפלות בהקלטה. "חולה נפש, תסתובב על הבטן, קדימה. עוד פעם אחת אתה קם אני באה לישון עליך", צרחה. מטפלת נוסף הצטרפה אליה וצעקה: "בדיוק ככה".
בהקלטה אחרת נשמעה אחת הסייעות בצרחות: "אתה עם המים, אל תיגע בשרוולים, אוי ואבוי לך. עכשיו תישאר רטוב".
לאחר שהשיגה את ההקלטות, התלוננה האם למשטרת חיפה שפתחה בחקירה בליווי פרקליטות המחוז. הגננת, שאינה חשודה במקרה, מסרה עדות פתוחה במשטרה ואמרה כי לא נחשפה לאלימות מילולית בגן אף שההקלטות מלמדות אחרת.
2 צפייה בגלריה
גן נורית בפתח תקווה
גן נורית בפתח תקווה
חשד נוסף להתעללות בילדים עם צריכם מיוחדים. הגן בפ"ת שגם צוותו נחקר
(צילום: יריב כץ)
"בעלי ואני לא האמנו שזה יקרה גם לנו", אמרה נ' בשיחה עם ynet. "דווקא במקום שהיה אמור לעטוף את הבן שלי ולספק לו ביטחון והגנה - שברו את הנשמה של הילד. מאז הוא בפחדים והפסקתי לשלוח אותו לגן הזה. כרגע אני מחפשת לו מסגרת חלופית, אני לא מוכנה שהוא יחזור לשם".
יערה בלכר ממטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך אמרה כי "הקלטות קשות במסגרת חינוך מיוחד זה משהו בלתי נתפס, ולצערי מדובר במסגרת ללא מצלמות ואנחנו רק יכולים לדמיין מה עוברים שם הפעוטות חסרי הישע שמשוועים לחום ואהבה. לשים ילד עם צרכים מיוחדים במסגרת חינוכית זה דבר קשה להורה, שבטוח ששם הילד מוגן ויוכל להתפתח אולם בפועל מתגלות זוועות".
בלכר הזכירה כי החוק שהמטה מקדם דרך חבר הכנסת אופיר כץ מהליכוד, העוסק בהחמרת ענישה בגין התעללות בילדים, עדיין מתעכב בהכנות לקריאה שנייה ושלישית וקראה לממשלה לקדמו.
בעיריית חיפה מסרו בתגובה כי "תלונת ההורים הועברה לידי העירייה וטופלה באופן מיידי ע"י הגורמים המקצועיים. מאחר והנושא מצוי בחקירת משטרה, לא נוכל לפרט מעבר לכך".